ناظران بازار می‌گویند بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۲ شاهد تحولات اساسی خواهد بود. این کارشناسان معتقدند گوشی‌های هوشمند نسل جدید از نظر قدرت پردازش بسیار پیشرفته بود و همراه با پردازنده‌های چهارهسته‌ای عرضه می‌شوند. همچنین نمایشگرهای آنها کاملا حرفه‌ای بوده و تصاویر را با کیفیت بسیار بالا نمایش خواهند داد.

علت این تحولات سریع همه گیر شدن استفاده از فناوری نسل چهارم تلفن همراه است که تبادل دیتا با حجم بالا و دسترسی به اینترنت پرسرعت را بر روی گوشی‌ها به سادگی ممکن می‌کند. به عنوان مثال با استفاده از فناوری نسل چهارم LTE مشاهده آنلاین ویدئو با کیفیت بسیار مطلوب ممکن خواهد بود.

مساله دیگر ارزان‌تر شدن مداوم گوشی‌های هوشمند است و لذا کاربران علاقه‌مند می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای نه چندان بالا به خدمات مورد نظرشان دسترسی داشته باشند. فناوری LTE هم اکنون با آندروید سازگار است؛ اما انتظار می‌رود تا سال آینده میلادی با آی‌فون هم سازگار شود و لذا فراگیری آن در نقاط مختلف جهان بیشتر خواهد شد. البته سازگار شدن این استاندارد با بلاک بری و ویندوز فون مدت بیشتری به طول خواهد انجامید.

فصل خزان بازار موبایل

در حالی که به اواخر سال ۲۰۱۱ نزدیک می‌شویم و هنوز آمار دقیقی از میزان فروش گوشی در طول فصل چهارم سال منتشر نشده، کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که تعداد گوشی‌های فروخته شده در این فصل با سه ماهه سوم سال جاری تفاوت چندانی نداشته باشد.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های اقتصاد صنعتی تایوان، شرکت‌های تایوانی با فروش مدل جدید گوشی‌های هوشمندشان در فصل چهارم سال عملکرد بهتری نسبت به سه ماهه دوم سال خواهند داشت.

در این گزارش آمده، اپل، سامسونگ و RIM با عرضه گوشی‌های جدید فروش خوبی در طول سه ماهه چهارم سال خواهند داشت. بر اساس این گزارش، اپل گوشی iPhone ۴s را عرضه کرد و توانست با تعداد فروش این گوشی رکورد جدیدی برای خود به ثبت برساند. سامسونگ اقدام به کاهش قیمت گوشی‌هایش کرد و شرکت RIM به حراج گوشی‌هایش در برخی از کشورها پرداخت.