گردش مالی بازار تلفن همراه 120 میلیارد تومان است

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران معتقد است که گردش مالی ماهانه بازار تلفن همراه کشور حدود ۱۲۰ میلیاردتومان است. ابراهیم درستی با اشاره به نیاز ماهانه ۸۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: اگر نیاز ماهانه کاربران موبایل را ۸۰۰ هزار دستگاه گوشی با میانگین قیمت ۱۵۰هزار تومان فرض کنیم، گردش مالی ماهانه بازار تلفن همراه کشور حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است. وی افزود: در کشور تنها در دو ماهه اخیر حدود ۲۷۴ تن واردات قانونی به ارزش ۳۱ میلیون دلار صورت گرفته است.

درستی با تاکید بر اینکه بخش اعظم این بازار پرمصرف را قاچاق تامین می‌کند، گفت: به دلیل گستردگی قاچاق نمی توان ارقام دقیق و صحیحی از گردش مالی این کالا اعلام کرد، اما به دلیل بالا بودن گردش مالی گوشی، به جرات می‌توان گفت که در صورت استفاده صحیح و کاربردی از آن شاهد توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود.

وی گفت: با عرضه این کالا، اشتغالزایی بالایی در کشور صورت گرفته که شرکت‌های قانونی واردکننده و تولیدکننده این کالای ارتباطی گواه این مساله هستند و می‌‌توان با کمک گرفتن از نهادهای دولتی و با خارج کردن بازار تلفن همراه از دست قاچاقچیان به توسعه این امرکمک شایانی کرد.