پیرو درج خبری در روزنامه دنیای‌اقتصاد به تاریخ ۲۶ آذرماه در مورد اپراتور رایتل و این ادعا که رایتل در صفحه فیس‌بوک خود ضمن اطلاع‌رسانی از قیمت سیم‌کارت‌های خود از آغاز پیش ثبت‌نام این سیم‌کارت‌ها در شهر کرج خبر داد... به اطلاع می‌رساند این اپراتور هیچ صفحه فیس‌بوکی نداشته و ندارد و چنین ادعایی از یک رسانه مدعی فعالیت حرفه‌ای بسیار بعید و عجیب می‌نماید و البته با توجه به رویکرد آن روزنامه در نوشتارهای قبلی خود پیرامون این اپراتور از جمله گزارش پس از مراسم رونمایی از برند رایتل که سایر رسانه‌ها با گرمی از آن استقبال کردند، نشان از حضور رویکرد تخریبی و شیطنت‌آمیز نسبت به این اپراتور در آن روزنامه دارد. با توجه به نوظهور بودن برند رایتل و مراحل آغازین بهره‌برداری از شبکه و فعالیت آن، فعالیت تخریبی در آن رسانه در مورد این اپراتور محل سوال بوده و انتظار از رسانه‌ها رعایت انصاف و استقلال رسانه‌ای و لااقل حفظ حداقل‌های ظاهری در این مورد است که امیدواریم این رویه آتی آن روزنامه ارجمند باشد. جهت جلوگیری از تکرار این قبیل اخبار، پیشنهاد می‌شود عزیزانمان در روزنامه دنیای‌اقتصاد به جای بررسی منابع غیررسمی و غیرمجاز و جست‌وجو در سایت‌های ممنوعه و تبلیغ غیرمستقیم برای آنها، اخبار رایتل را از طریق روابط عمومی یا وب‌سایت رسمی این اپراتور یا حداقل از خبرگزاری‌های معتبر که منتشرکننده اطلاعیه‌های این اپراتور می‌باشد، تعقیب

نمایند. شاهین آرپناهی - مدیرکل برند و ارتباطات رایتل

دنیای‌اقتصاد- ضمن تشکر از پاسخ اپراتور رایتل که نخستین تماس رسانه‌ای روابط عمومی این اپراتور محترم با روزنامه دنیای‌اقتصاد به شمار می رود، ذکر چند نکته ضروری است:

نخست آنکه روزنامه دنیای‌اقتصاد طی دو سال گذشته با درج گزارش‌ها و اخبار مفصل موضوع اپراتور سوم را مورد توجه جدی قرار داده و همواره وظیفه حرفه‌ای خود می‌داند که بحث تاخیر در راه‌اندازی نسل سوم موبایل را که جزو حقوق اصلی مشترکان است، پیگیری کند. طبیعتا در این مسیر همکاری روابط عمومی این اپراتور در درج سریع‌تر و دقیق‌تر اخبار و اطلاعات این اپراتور بسیار راهگشا است؛ هر چند به دلایل نامعلوم این همکاری تاکنون با گروه دیجیتال روزنامه دنیای‌اقتصاد صورت نگرفته است.

دوم آنکه موضوع درج اخبار در صفحه فیس‌بوک مورد نظر نه پیش‌فرض همکاران روزنامه‌نگار ما در دنیای‌اقتصاد بلکه همه خبرنگاران دیگر هم هست و فعالیت مسوولان این صفحه در درج سریع اخبار، اطلاعیه‌ها، آگهی‌های استخدام، عکس‌های حرفه‌ای از مراسم و نوع پاسخگویی به کاربران چنین تصوری را القا می‌کرد و می‌کند. البته ظاهرا اخیرا صفحه پروفایل این اپراتور در فیس‌بوک از اطلاعات تماس با این اپراتور به سمت ‌صفحه‌ای که توسط طرفداران این اپراتور اداره می‌شود، تغییر یافته است. دنیای‌اقتصاد امیدوار است از این پس مسوولان روابط عمومی (برند و ارتباطات) این اپراتور به شیوه مرسوم و حرفه‌ای سایر شرکت‌ها و اپراتورها اخبار و اطلاعیه‌های این اپراتور را مستقیما به خود رسانه‌ها ارسال کنند.

سوم دنیای‌اقتصاد امیدوار است مسوولان این اپراتور در راه‌اندازی سریع‌تر این شبکه که نیاز اصلی و مورد تقاضای مشترکان ایرانی است، موفق باشند در این مسیر طبیعتا استقبال از نقد رسانه‌ای و تعامل مناسب با رسانه‌ها به سود مجموعه‌ این اپراتور و مشترکان محترم آن خواهد بود.