شرکت گوگل طی همکاری با موزه علوم لندن در نظر دارد با هدف آموزش دادن به نسل جدیدی از دانشمندان دو نمایشگاه را به منظور بازبینی و بررسی تاریخ علوم رایانه‌ای برگزار کند تا به این شکل الهام بخش نوجوانان باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایشگاه‌ها که سرمایه آن توسط شرکت گوگل تامین خواهد شد طی سه سال آینده در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت با این امید که گوگل بتواند توجه و علاقه نسبت به فناوری‌های رایانه‌ای را در میان جوانان برانگیزد.

گوگل امیدوار است با اجرای این طرح چند میلیون دلاری بتواند الهام بخش نسل بعدی دانشمندان باشد. این شرکت تاکنون ۱۲ میلیون دلار را در هفت موزه مختلف سرمایه‌گذاری کرده است که شش موزه به آمریکا و یک موزه به بریتانیا اختصاص داشته‌اند.

به گفته مدیر اجرایی برنامه «گوگل زمین» این همکاری با پایان یافتن دوره نمایشگاه‌ها به پایان نخواهد رسید و گوگل با موزه‌ها برای آموزش کودکان و نوجوانان همکاری بسیار نزدیکی خواهد داشت.

اولین نمایشگاه با هدف بزرگداشت ریاضیدان مشهور انگلیسی، آلن تورینگ سال آینده آغاز به کار خواهد کرد، فردی که به عنوان پدر علم رایانه نیز شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش تلگراف، نمایشگاه دوم نیز که تا سال ۲۰۱۴ آغاز به کار نخواهد کرد، نگاهی عمیق به ۲۰۰ سال فناوری تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات خواهد داشت و در آن تجهیزات ارتباطی ناشناخته و نادیده‌ای در معرض دید قرار خواهند گرفت.