مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه گفت: مشتریان لوازم جانبی از خرید هندزفری‌های بی‌نام و نشان، گمنام یا کپی نام‌های تجاری معروف جدا خودداری کنند چرا که این دستگاه‌ها صدمات جبران‌ناپذیری را برای کاربر به همراه می‌آورد. پدرام الیکایی اظهار داشت: بیشتر لوازم جانبی از جمله هندزفری بی‌سیم (بلوتوث) که به صورت قاچاق روانه بازار می‌شوند فاقد استانداردهای لازم هستند و به همین دلیل به سیستم شنوایی کاربران صدمه می‌زند. وی با اشاره به سلامتی کاربران این کالای ارتباطی گفت: به تمامی‌مشتریان توصیه می‌شود از خرید محصولات ارزان‌قیمت قاچاق خودداری کنند و برای سلامتی خود به خرید کالاهای گارانتی‌دار بپردازند.

الیکایی بهترین راه برای تشخیص این مساله را توجه به گارانتی نمایندگی‌های رسمی ‌عنوان کرد که به صورت برچسب روی هر دستگاه قابل مشاهده است. وی همچنین با اشاره به گزارش آژانس تحقیقات در مورد امراض سرطانی (IARC)، زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی که در ماه ژوئن ۲۰۱۱ منتشر شده است، افزود: خطر ابتلا به نوع بدخیم سرطان مغز در مصرف کنندگان موبایل بیشتر است و تشعشعات تلفن همراه بالقوه سرطان زا هستند.

مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه خاطرنشان کرد: گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که استفاده از هندزفری بی‌سیم، بلوتوث، آسیب ناشی از تشعشعات مضر تلفن همراه را تا ۸۰۰ برابر کاهش می‌دهد.