معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات گفت: فروش بانک اطلاعاتی مربوط به شماره‌های مشترکان منع قانونی ندارد، اما فروش اطلاعات شخصی و نقض حریم شخصی آنان مجاز نیست. موضوع ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان تلفن همراه پدیده‌ای است که به‌رغم ظاهر زیبای اطلاع‌رسانی، به مقوله‌ای دردسر ساز و نوعی مزاحمت تبدیل شده است.حسن رضوانی در گفت‌وگو با «فارس» در خصوص اینکه آیا اساسا فروش بانک اطلاعاتی مشترکان توسط اپراتورهای تلفن همراه، به منظور ارسال پیامک‌های تبلیغاتی صحیح است، اظهار کرد: ارسال پیامک تبلیغاتی روی تلفن همراه، امری عادی در دنیا است. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات توضیح داد: فروش بانک اطلاعاتی مربوط به شماره‌های مشترکان منع قانونی ندارد. وی افزود: اما اگر در این کار، اطلاعات شخصی مشترکان فروخته شود و نقض حریم شخصی صورت گیرد، این کار مجاز نیست. معاون رگولاتوری با ذکر مثالی تصریح کرد: برای مثال اگر شماره مشترک، در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار گیرد منع ندارد؛ اما اگر شماره مشترک، همراه با ذکر نام و نام خانوادگی، آدرس محل، شغل و کد پستی ارائه شود، این کار نقض حریم شخصی است و مجاز نیست.وی ادامه داد: همچنان که شرکت پست نیز، بانک اطلاعات کد پستی را می‌فروشد و در گذشته نیز در دفاتر ۱۱۸، شماره تلفن شخص با ذکر نام و مختصری از محدوده آدرس وی را در بر داشتند. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد: پس از انتشار این خبر، موضوع برای پیگیری دقیق در دستور کار دفتر نظارت رگولاتوری قرار گرفته تا اصل قضیه به طور کامل مشخص شود و اگر در پایان بررسی‌ها، ببینیم که اپراتور به حریم شخصی وارد شده، تخلف کرده است.

پیشنهاد یک شرکت ایرانی برای ارائه شبکه‌های ۳G در افغانستان

سازمان تنظیم مقررات مخابراتی افغانستان که به دنبال گرفتن گواهینامه ارائه شبکه‌های نسل سوم است، در نخستین مزایده شبکه‌های نسل سوم، سه پیشنهاد دریافت کرد که یکی از آنها توسط یک شرکت ایرانی ارائه شده است.

پیشنهادهای ارائه شده به سازمان تنظیم مقررات افغانستان از سوی Sahar ۳G، شرکت ایرانی توسعه اعتماد مبین و Shezai Tel USA صورت گرفته است.پیش از این نیز اوایل تابستان در خبرها آمده بود که اپراتورهای Roshan، MTN، IWCC و اتصالات که سرویس‌های شبکه GSM ارائه می‌دهند می‌توانند امتیازهای خود را به خدمات نسل سوم ارتقا دهند. بنابراین انتظار می‌رود که تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی ۵ شرکت دارنده امتیاز نسل سوم در افغانستان وجود داشته باشد.

برگزاری نشست علمی موبایل و جوانان

گروه مطالعات ارتباطی و رسانه‏‌های جدید پژوهشکده هنر و رسانه، نشست علمی «موبایل و جوانان» را برگزار می‌کند.نشست تخصصی «موبایل و جوانان»، ساعت۱۰ تا ۱۲ روز یکشنبه ۲۷ آذرماه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‏‌شود. در این نشست علی حاجی‌محمدی، دانشجوی دکترای علوم ارتباطات دانشگاه تهران و سرپرست گروه مطالعات ارتباطی و رسانه‏‌های جدید پژوهشگاه و طاهره خیرخواه، کارشناس ارشد علوم ارتباطات و مدیر آموزش ایکنا، ضمن تشریح همگرایی رسانه‌ای و تلفن همراه، دو فضایی شدن جریان ارتباطات انسانی و موبایل، شبکه‌سازی اجتماعی و ارتباطات موبایلی، فرصت‌ها و چالش‌های این فناوری جدید و نیز ارتباطات میان‏ فردی جوانان را در استفاده از تلفن همراه توضیح داده و راهکارهای اطلاع‏‌رسانی و آگاهی‏ بخشی این فناوری جدید را تشریح خواهند کرد. ‌پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در تهران، خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای خیابان دمشق، شماره ۹ واقع شده است.