لپ‌تاپ پرفروش اچ پی

بازار دیجیتال- مدل Pavilion G۶- ۱۲۴۰ از خانواده HP از لپ‌تاپ‌های باقابلیت و ارزان قیمت این برند در بازار داخلی است. این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel Core i۵ ۲.۴ GHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDR۳ و هارددیسکی با ظرفیت ۳۲۰ گیگابایت است. کارت گرافیکی این لپ تاپ هم ATI Radeon HD ۶۴۷۰M DDR۳ ۱۰۲۴ MB UpTo ۴۰۹۶ MB است.

این نوت‌بوک از نمایشگر ۶/۱۵ اینچی با رزولوشن استاندارد ۷۶۸×۱۳۶۶ پیکسل بهره می‌برد که کیفیت آن دست‌کم تا وقتی که از زاویه‌ عمودی برای دیدن آن منحرف نشده‌اید خوب است. همچنین با وجود اسپیکرهایAltec Lansing صدای تولید شده توسط این لپ‌تاپ در حد بسیار خوب و فراتر از حد انتظار ما از نوت‌بوکی با این قیمت است.

از نظر پورت‌ها و اتصالات هم این نوت بوک کاملا استاندارد است. ضمن اینکه نوت بوک مذکور به پورت HDMI و تشخیص دهنده‌ اثر انگشت هم مجهز است.

صفحه کلید این لپ‌تاپ هم کمی با صفحه کلید لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تر HP تفاوت دارد. کلیدهای Arrow یا همان کلیدهای جهت‌دار کمی کوچک شده‌اند و در قسمت بالای صفحه کلید، کلیدهای مستقل کنترل مدیا دیده نمی‌شوند.

تجهیز به باتری شش سلولی، درایو نوریLightScribe SuperMulti DVD±RW Double Layer Support، بلوتوث داخلی،

وب کم، کارتخوان، اسپیکر استریو، چهار پورت USB ۲.۰ و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. به طور کلی می‌توان گفت، عملکرد کلی قدرتمند و مناسب، کیفیت ساخت مناسب نسبت به قیمت، قیمت مناسب، ارائه پورت‌ها و اتصالات متنوع و کافی و... از نکات قوت این لپ تاپ و عدم تجهیز به مودم، تجهیز به کیبورد ناقص از نقاط ضعف این نوت‌بوک است.

این لپ‌تاپ ۵/۲ کیلوگرمی که در رنگ‌های خاکستری، بژ، قرمز و بنفش به بازار داخلی عرضه شده است با قیمتی حدود ۸۸۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.