بازار دیجیتال- سیل تایلند تاثیری بیش از آنچه تصور می‌شد روی بازار قطعات کامپیوتری گذاشت. در واقع بیشترین تاثیر این بحران روی بازار هارد دیسک‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی بود که در نهایت بازار محصولات نهایی مانند کامپیوترهای شخصی را هم تحت تاثیر خودش قرار داد.

به این ترتیب کارشناسان انتظار دارند که اختلال در روند تولید و عرضه هارد دیسک‌ها در بازار جهانی به کاهش ۸/۳ میلیون دستگاهی صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی در فصل اول سال میلادی آینده یعنی سال ۲۰۱۲ نسبت به آنچه آنها در ماه آگوست گذشته پیش‌بینی کرده بودند، منجر شود. این موضوع در واقع تمام پیش‌بینی‌های مربوط به وضعیت بازار جهانی کامپیوترهای شخصی در سال آینده میلادی را تحت تاثیر خودش قرار داده است.
جدیدترین پیش‌بینی‌های انجام شده در این زمینه توسط موسسه تحقیقاتی IHS iSuppli نشان می‌دهد که صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی در سال 2012 تنها رشد 8/6 درصدی خواهد داشت. این در حالی است که پیش‌بینی‌های مربوط به قبل از سیل تایلند از وضعیت بازار جهانی کامپیوترهای شخصی در سال آینده میلادی نشان از رشد 5/9 درصدی داشت. کارشناسان این موسسه تحقیقاتی انتظار دارند صادرات جهانی انواع کامپیوترهای شخصی در فصل اول سال 2012 به 2/84 میلیون دستگاه برسد، در حالی که پیش‌بینی‌های قبلی برای این رقم برابر 88 میلیون دستگاه بوده است. این پیش‌بینی‌های جدید نشان از کاهش 6/11 درصدی رشد فصلی این بازار نسبت به 3/95 میلیون دستگاهی در فصل چهارم سال 2011 دارد. همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که فصل اول سال میلادی جدید معمولا به خاطر فروش قابل توجه فصل تعطیلات و کریسمس، با روندی خوب آغاز می‌شود. با این حال اما گویا کاهش رشد در فصل اول سال 2012 روند سریع‌تری نسبت به کاهش معمول حداکثر 6 درصدی خواهد داشت.
پیش‌بینی صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی برای کل سال ۲۰۱۲ برابر ۳۷۶ میلیون دستگاه است، در حالی که پیش‌بینی‌های قبلی برای این رقم برابر ۳۹۹ میلیون دستگاه بوده است. به عقیده کارشناسان کاهش تولید هارد دیسک‌ها و به دنبال آن کاهش تقاضای خریداران به خاطر بحران‌های اقتصادی و مالی در کشورهای بزرگ، مهم‌ترین دلایل روند کند رشد بازار جهانی کامپیوترهای شخصی در سال آینده میلادی خواهد بود. این در حالی است که فعالان بازار تخمین زده‌اند که بیشترین میزان کاهش صادرات در این بازار متعلق به بازار جهانی نوت‌بوک‌ها خواهد بود. آنها انتظار دارند صادرات جهانی انواع نوت‌بوک‌ها در سال ۲۰۱۲ رشد ۱/۱۰ درصدی داشته باشد، در حالی که پیش‌بینی قبلی برای این میزان رقم ۸/۱۳ درصدی را نشان می‌داد.