افزایش خریداران آنلاین در کریسمس امسال

بازار دیجیتال- کریسمس امسال هم به تدریج فرا می‌رسد و مردم کشورهای مختلف در حال آماده شدن برای آن هستند. درست به همین دلیل هم هست که فروشگاه‌های اینترنتی هم این روزها مانند فروشگاه‌ها و مراکز خرید دیگر شلوغ و پر رونق هستند. در واقع خرید اینترنتی برای کریسمس در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و به همین دلیل هم عرضه محصولات به روز با قیمت‌های مناسب و تخفیف‌های ویژه در این فروشگاه‌های مجازی انجام می‌شود. این موضوع را شرکت تحقیقاتی comScore هم تایید کرده است. طبق اعلام این شرکت، انتظار می‌رود فروش آنلاین در فصل تعطیلات سال نو؛ یعنی بین ماه‌های نوامبر تا دسامبر امسال با رشد سالانه ۱۵ درصدی به ۶/۳۷ میلیارد دلار برسد. این تحقیقات نشان می‌دهد که از ابتدای ماه نوامبر تا روز بیستم این ماه فروش آنلاین با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته میلادی به ۶۷/۹ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که رقم فروش برای همین مدت در سال گذشته برابر ۴۷/۸ میلیارد دلار بوده است. به این ترتیب روز شانزدهم ماه نوامبر گذشته با فروش آنلاین ۶۸۸ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین روز برای فروشگاه‌های اینترنتی و مراکز خرید مجازی بوده است.

«جیان فولگانی»، رییس موسسه comScore در این مورد می‌گوید:«در حالی که اقتصادهای بزرگ دنیا روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند و روند بیکاری در کشورهای بزرگ جهان مشکل‌ساز شده است، اغلب کاربران و خریداران در کشورهای مختلف جهان تمایل دارند خریدهای سال نوی خودشان را با قیمت‌های ارزان‌تر و اطمینان بیشتر از فروشگاه‌های اینترنتی بکنند.

در فاصله ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۱، خرید اینترنتی با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی به ۳/۱۲۴ میلیارد دلار رسیده است. تحقیق اخیر comScore در این مورد روی بیش از هزار نفر از کاربران نشان می‌دهد که ۳۳ درصد از خریداران معتقدند که فروشگاه‌های اینترنتی محصولاتی به‌روزتر و جدیدتر را عرضه می‌کنند و ۷ درصد هم این خریداران هم به خاطر تخفیف‌های ویژه فروشگاه‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند خریدشان را از این طریق انجام بدهند.

این موضوع حتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های سنتی شده است، تا جایی که فروشگاه‌های سنتی برای از دست ندادن مشتریان و سهم خود از بازار پررونق کریسمس امسال تخفیف‌های ویژه‌ای را ارائه داده‌اند.