آی تی ایران - هر چند برای بسیاری آیفون ۳GS ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما آمارها نشان می‌دهند که این گوشی در میان گوشی‌های هوشمند هنوز از فروش بالایی برخوردار است. بر اساس این آمارها تنها در سه ماهه چهارم امسال اپل ۲ میلیون نسخه از آیفون ۳GS به فروش خواهد رساند. این موفقیت‌ها در حالی برای این گوشی به دست می‌آید که اپل هم‌اکنون دو نسخه آیفون ۴ و آیفون ۴s را در رده بالاتر این گوشی ارائه کرده است.

بر اساس آمارهایی که دیجی تایمز ارائه کرده در ماه گذشته آیفون ۳GS با کنار زدن HTC EVO و موتورولا دروید ۴ در رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در آمریکا قرار گرفت. رتبه نخست در اختیار آیفون ۴ است. این آمارها پیش از ورود آیفون ۴s به بازار گرفته شده است.

آیفون ۳GS که در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شده اخیرا با تصمیم اپل به رایگان در اختیار متقاضیان خرید گوشی (تحت قرارداد با اپراتور) می‌گیرد. تحلیلگران بر این عقیده‌اند که هر چند آیفون ۳Gs در میان آیفون‌ها برترین نیست، اما به دلیل قابلیت‌های مناسبت و قیمت اقتصادی‌ای اش مورد توجه قشرها و مشتریان جدیدی قرار گرفته است. براساس تخمین شرکت تحلیلگر USB اپل در این فصل در حدود ۳۰ میلیون آیفون به فروش می‌رساند.