نمایشگاه الکامپ امسال با حضور ۶۰۰ شرکت خارجی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، به گفته مسوولان برگزاری نمایشگاه، ‌۶۰۰ شرکت خارجی و داخلی در این نمایشگاه حضور دارند که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و در زمینه متراژ هم هشت درصد افزایش محدوده داشته‌ که در این راستا ۵۰ هزار مترمربع فضای غیرمفید و ۲۵ هزار مترمربع فضای مفید نمایشگاه است.

همچنین قرار است کشورهای چین، تایوان، اندونزی، فرانسه، نروژ، ژاپن، کره‌جنوبی، هلند، انگلستان، ایتالیا، سنگاپور،‌ آلمان،‌ سوئیس، کانادا، هند و روسیه در نمایشگاه حضور یابند. برنامه‌هایی نیز در راستای برگزاری تدارک دیده شده که مرتبط با کارگاه‌ها و همایش‌ها است؛ به‌عنوان مثال بازاریابی اینترنتی، دولت الکترونیکی و حفاظت از فضای ICT جزو محورهای در نظر گرفته شده است.

چهار گروه کالایی برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده‌اند؛ ‌در بخش سخت‌افزار، رایانه‌های شخصی و نوت‌بوک‌ها، سیستم‌های صوتی و تصویری، ماشین‌ها و تجهیزات اداری، تجهیزات شبکه، تجهیزات امنیتی و تجهیزات چاپگر حضور خواهند داشت.

همچنین ‌در بخش نرم‌افزار، نرم‌افزارهای اداری، سازمانی، تخصصی،‌ عمومی و کاربردی، آموزشی، فرهنگی، دینی، امنیتی، سرگرمی و بازی‌ها در بخش شبکه و اینترنت، تجارت الکترونیک، امنیت شبکه و اینترنت و خدمات میزبانی و در حوزه کشورداری دیجیتال نیز قوای مجریه، قضائیه، مقننه، نهادها و ارگان‌هایی همچون بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با تجهیزات الکترونیکی و کشورداری دیجیتال حضور دارند.