رونمایی نسل جدید مادربوردهای هوشمند

نسل جدید مادربوردهای هوشمند که ۸ برابر سریعتر از نسل قبلی خود تخمین‌زده می‌شود در ایران رونمایی شد. به گزارش خبرنگار مهر، نسل جدید مادربوردهای سری X۷۹ ایسوس به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری در دنیا در ایران رونمایی شد.مادربوردهای X۷۹ شامل سه سری مختلف با نام‌های P۹X۷۹،SABERTOOTH X۷۹ و RAMPAGE IV EXTREME است که بهره‌مندی ازمدار برق‌رسانی پیشرفته با نام DIGI + VRM II که از دو میکروچیپ هوشمند برای کنترل برق مادربورد استفاده می‌کند از بارزترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

به‌کارگیری فناوری BT GO! ۳.۰ از دیگر ویژگی‌های این مادربورد است که در آن از چیپ ست Bluetooth ۳.۰ استفاده شده که ۸ برابر سریعتر از نسل قبلی خود خواهد بود و به واسطه استفاده از این فناوری، کاربران می‌توانند از قابلیت Wi-Fi نیز استفاده کنند. قابلیت ASUS SSD Caching نیز از دیگر فناوری‌های به‌کار رفته در این سری از مادربوردهای نسل جدید است. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد مادربوردهای جدید فناوریASUS BIOS flashback است که به واسطه این تکنولوژی کاربران می‌توانند از BIOS خود یک نسخه پشتیبان تهیه و آن را در یک حافظه فلش ذخیره کنند و در مواقعی مانند اورکلاک یا موارد دیگر که BIOS دستگاه دچار مشکل شد، آن را به سرعت به حالت اول برگردانند.

همچنین این مادربورد از ۱۲ سنسور سخت‌افزار در بخش‌های حیاتی خود بهره می‌برد که به صورت پویا اطلاعات دما، ولتاژ و سرعت فن را مانیتور و نمایش می‌دهد.