بازار دیجیتال- مدل ۵۰۵۰-A به عنوان لپ‌تاپ تقریبا جدید، باقابلیت و ارزان قیمت DELL در بازار داخلی معرفی شده است.این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel ۲.۴GHz Core i۵ ۳.۰ GHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDR۳ و هارددیسکی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم ۶/۱۵ اینچ از نوع HD TrueLife و با وضوح تصویر ۱۳۶۶×۷۶۸ نقطه در اینچ است.

تجهیز به کارت گرافیکی Intel HD Graphics ۳۰۰۰

- MB UpTo ۱۶۹۵ MB، درایو نوری ۸X DVD±RW DL، بلوتوث داخلی، کارتخوان، وب کم ۳/۰ مگاپیکسلی، اسپیکر استریو، تجهیز به شبکه بی‌سیم Wireless و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

۵۰۵۰-A همچنین تجهیز به سه‌پورت USB ۲.۰، پورت HDMI، پورت خروجی VGA، باتری شش‌سلولی Lithium-Ion battery و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ ۳۶/۲ کیلوگرمی است.

۵۰۵۰-A با قیمت ۸۲۵ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

شاید بتوان ایراد این لپ‌تاپ را در عدم تجهیز آن به مودم و همچنین تجهیز آن به کارت گرافیکی از خانواده INTEL دانست. چرا که به گفته بهنامی، یکی از فعالان بازار، استفاده از کارت گرافیک‌های INTEL معمولا در لپ‌تاپ‌های نه چندان با قابلیت مرسوم است. زیرا کارت گرافیک‌های این خانواده برای انجام امور گرافیکی سنگین و... مناسب نیستند و بهتر است افرادی که قصد انجام امور گرافیکی با لپ‌تاپ خود را دارند از کارت گرافیک‌های خانواده ATI یا GEFORCE استفاده کنند.

وزن سنگین این لپ‌تاپ هم یکی دیگر از نقاط ضعف مدل ۵۰۵۰-A است.به هر حال این لپ‌تاپ برای آن دسته از کاربرانی که قصد انجام امور نه‌چندان پیچیده گرافیکی را دارند و همچنین وزن و سایز لپ‌تاپ برایشان اهمیت چندانی ندارد، گزینه مناسبی است.