شرکتی در هندوستان گوشی هوشمند اسلامی را ارائه کرده است که در آن نسخه ای کامل از قرآن، سیستم GPS با نشانگرهای ویژه اماکن مذهبی و کعبه و ماشین حسابی برای محاسبه میزان زکات وجود دارد. هندوستان سریع‌ترین رشد را در بازار تلفن همراه به خود اختصاص داده و در حال حاضر بیش از ۸۵۰ میلیون مشترک متشکل از راننده‌های فقیر کالسکه‌های چینی و کشاورزان در اختیار دارد.

به گفته سازندگان این تلفن همراه، مسلمانان در میان کاربران رو به افزایش تلفن‌های هوشمند نادیده گرفته شده‌اند، اما این گوشی جدید می‌تواند آنها را نیز وارد جهان دیجیتال سازد.

«آنوج کانیش» سازنده گوشی اسلامی «Enmac» در هندوستان می‌گوید: هند در حدود ۱۸۰ میلیون مسلمان دارد که میزان نفوذ تلفن‌های همراه در میان این توده از مسلمانان بسیار محدود است. اما زمانی که محصولی قابل قبول یا خدماتی کاربردی ارائه شوند، احتمال افزایش کاربران مسلمان بالاتر خواهد رفت. از این رو است که تاکنون درخواست‌های بیشماری را برای خریداری این گوشی جدید دریافت کرده‌ایم.این گوشی جدید می‌تواند قرآن را به ۲۹ زبان مختلف از قبیل انگلیسی، بنگالی، اردو، مالایی و تمیل ترجمه کند. همچنین امکان مشاهده و گوش دادن به احادیث در این گوشی وجود داشته و راهنمایی برای انجام درست اعمال حج در مکه و مدینه برای گوشی طراحی شده است.بر اساس گزارش تلگراف، کانیش می‌گوید، شرکتش روی فناوری‌های مذهبی تمرکز کرده‌اند تا به کاربرانی که از مشغله بالایی برخوردارند، کمک کند تا ارتباطشان را با خداوند حفظ کنند.