شرکت شارپ به تازگی حسگر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ویژه تلفن‌های هوشمند را ارائه کرده است که به ادعای این شرکت باریک‌ترین حسگر دوربین در بازار جهانی به شمار رفته و می‌تواند منجر به باریک‌تر شدن تلفن‌های هوشمند شود.

این حسگر دوربین ضخامتی برابر ۶/۵ میلی‌متر داشته و از سیستم تثبیت عکس داخلی برخوردار بوده و می‌تواند تصاویر ویدئویی را با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل به ثبت برساند. سیستم تثبیت دوربین برای زمان‌هایی که به دلیل لرزش دست تصاویر کدر و غیرشفاف ثبت می‌شوند کارآیی بسیاری خواهد داشت.

شارپ این حسگر را در پاسخ به تقاضای بالا برای استفاده از ابزارهای قابل حمل هرچه باریک‌تر ارائه کرده است. حتی شایعاتی نیز وجود دارد که شارپ تولید دوربین محصول آینده شرکت اپل را نیز بر اساس همین فناوری به عهده گرفته باشد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، باریک بودن این حسگر دوربین می‌تواند برای بسیاری از تولیدکنندگان خوشایند باشد، زیرا تلفن‌های هوشمند روز به روز باریک‌تر می‌شوند، اما این باریک شدن محدود به باریکی قطعاتی است که در درون آنها به کار گرفته می‌شود. از این‌رو اگر شارپ توانسته دوربینی بسازد که فضای کمی از درون تلفن‌های هوشمند را اشغال می‌کند، توجه بسیاری از تولیدکنندگان را به خود جلب خواهد کرد.