کمی کاهش قیمت در تعطیلات

بازار دیجیتال- اگر چه قیمت‌ها در بازار کامپیوتر طی سه ماه اخیر روندی صعودی داشته و طی این مدت قیمت‌ها در حد چشمگیری افزایش یافته است، اما این پیش‌بینی وجود دارد که طی این هفته و به دلیل فرا رسیدن تعطیلات میان هفته، قیمت‌ها در بازار تا حدودی کاهش یابد. این پیش‌بینی با کاهش جزئی نرخ دلار طی هفته گذشته شدت بیشتری گرفته است.

در این رابطه بهنامی، یکی از فعالان بازار می‌گوید، طی روزهای اخیر قیمت‌ها در حد اندکی کاهش یافته است. ولی این کاهش قیمت چندان محسوس نیست و بیشتر کاهش قیمت‌ها در معاملات بین همکاران اعمال می‌شود.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود از اوایل هفته آینده قیمت‌ها در بازار افزایش یابد.چرا که معمولا پس از تعطیلات میان هفته چنین اتفاقی در بازار رخ می‌دهد.

خیابانی، یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که طی یک هفته اخیر قیمت‌ها تغییر چندانی در بازار نکرده است گفت، طی دو تا دو ماه و نیم گذشته قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ در حدود ۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و در مورد برخی از برندها ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته است که بروز چنین اتفاقی در بازاری که روند طبیعی قیمت‌ها در آن نزولی است بسیار تاثیرگذار است.

به گفته وی، این احتمال که قیمت‌ها در اواخر هفته جاری کاهش یابد بعید است. زیرا در شرایط فعلی بازار از الگوی خاصی چه در زمینه قیمت‌گذاری و چه در زمینه عرضه و تقاضا پیروی نمی‌کند و نمی‌توان گفت، چون در سال‌های قبل، تعطیلات چند روزه باعث کاهش قیمت‌ها در بازار می‌شد امسال هم شاهد چنین اتفاقی باشیم.

وی افزود: در شرایط فعلی موجودی کالاها در بازار به شدت کم شده است و حتی ما پیش‌بینی می‌کنیم که بازار از روز دوشنبه تا اوایل هفته آینده به حالت نیمه تعطیل درآید.

سامانی پیروزی،یکی دیگر از فعالان بازار هم با اشاره به این موضوع که در روزهای عادی و غیر تعطیل در بازار خبری از مشتری نیست، گفت: به نظر می‌رسد بازار کامپیوتر این هفته تعطیل باشد.

این در حالی است که گروهی بر این باورند که در روزهای تعطیل و همچنین روزهای پایانی هفته، آن دسته از افرادی که فرصت مراجعه به بازار را ندارند فرصتی می‌یابند تا به بازارمراجعه کنند.

مسعودی، یکی از فعالان بازار در این رابطه می‌گوید، اگر چه با این پیش‌بینی که بازار به حالت نیمه تعطیل در می‌آید موافقم. اما به نظر می‌رسد باز هم مراجعان شامل افرادی باشند که قصد خرید ندارند و تنها برای جمع‌آوری اطلاعات و... به بازار مراجعه کرده‌اند.