مدیرعامل همراه اول تاکید کرد: مشترکان توجه داشته باشند که ریز مکالمات فقط به مالک سیم‌کارت تلفن همراه داده می‌شود.

وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار - درگفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: پس از ارائه ریزمکالمات، پیامکی مبنی بر دریافت ریزمکالمه به فرد ارسال می‌شود که فرد مطلع شود؛ در غیر این صورت، ارائه ریزمکالمات فقط با حکم قاضی شنود قابل انجام است. وی گفت: ما چون کنترل دقیقی برروی ثبت، نقل و انتقال سیم‌کارت‌ها داریم، سیم‌کارت بدون نام نداشته و تقریبا ۱۰۰ درصد شکایات رسیده از مراجع رسمی را پاسخ می‌دهیم. صدوقی با اشاره به بحث جابه‌جایی شماره بین اپراتورها تاکید کرد: این موضوع به این سادگی امکان‌پذیر نیست. مدیر عامل همراه اول با بیان اینکه این طرح باید بررسی شده و تمام پیش‌نیازهای آن تامین شود، به خبرنگار ایسنا گفت: ارتباط شماره با منطقه، یک مزیت سیم‌کارت همراه اول است که به راحتی قابل حذف نیست.

افزایش ۴۰۰ درصدی واردات قانونی موبایل

مهدی ابویی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در گام اول تعرفه موبایل و سیگار اصلاح شد که در بخش موبایل پس از آنکه تعرفه‌اش اصلاح و ابلاغ شد در دو ماه اخیر کاهش ۳۰ درصدی حجم قاچاق موبایل را به دنبال داشته است.

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: البته تعرفه موبایل چندان پایین نیامده است، ۲۵ درصد بود که اکنون ۱۴ درصد شده است یعنی شش درصد تعرفه به اضافه چهار درصد حقوق گمرکی و چهار درصد مالیات ارزش افزوده که جمعا ۱۴ درصد را شامل می‌شود با این حال ۴۰۰درصد افزایش واردات قانونی موبایل را در دو ماهه اخیر داشته‌ایم که نشان از موفقیت طرح‌های ما در پیشگیری از قاچاق است.او با بیان اینکه پیش از این واردات تلفن همراه ۹۷ درصد قاچاق بود که اکنون به ۶۰ درصد رسیده و ۳۰ درصد کاهش حجم پیدا کرده است، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال قاچاق موبایل به‌شدت کاهش پیدا کند.