لپ‌تاپ باقابلیت سونی - ۹ آذر ۹۰

بازار دیجیتال- مدل F۲۲۴FX از لپ‌تاپ‌های باقابلیت، مجهز به صفحه نمایش بزرگ سونی است. این نوت‌بوک مجهز به نمایشگر ۴/۱۶ اینچی با کیفیت Full HD، صفحه کلیدی با نور پس‌زمینه و... است. سونی همچنین فناوری نوین خلاقانه‌ خود یعنی Transfer Jet را نیز با این لپ‌تاپ همراه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تنها با قرار دادن دوربین روی قسمت استراحت مچ دست عکس‌ها، ویدئوها و دیگر فایل‌های داخل آن را به نوت‌بوک منتقل کند. این ماشین مولتی‌مدیا دارای بعضی ضعف‌های کوچک نیز است، ولی وقتی صحبت از کارآیی می‌شود، سری F سونی یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های Core i۷ در بازار خواهد بود.

صفحه نمایشگر ۴/۱۶ اینچی وایو F از نسبت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ برخوردار است که برای تماشای فیلم کاملا مناسب است، به ویژه وقتی که فیلم با کیفیت Blu-Ray باشد تصاویر بسیار شارپ و دیدنی خواهند بود. اسپیکرها هم که در قسمت بالای صفحه کلید قرار دارند صدای نسبتا کمی را تولید می‌کنند.

در مورد پورت‌های این لپ‌تاپ هم باید بگوییم، لیست پورت‌هایی که روی سونی وایو سری F وجود دارد همان پورت‌هایی هستند که شما انتظار دیدن آنها را روی یک لپ‌تاپ بزرگ خواهید داشت. این لپ‌تاپ دارای ۳ پورت USB، خروجی‌های HDMI و VGA، یک پورت S/PDIF پورت Ethernet، پورت‌های هدفون و میکروفون، Express Card/۳۴ Slot و پورت‌های جداگانه‌ کارتخوان SD وب‌کم ۳/۱ مگاپیکسلی که ویدئوها و عکس‌های خوبی را می‌گیرد و... است. البته به خاطر رزولوشن نسبتا پایین عکس‌های گرفته شده جزئیات زیادی را نشان نمی‌دهند.

ویژگی مهمی که در مورد سونی وایو F وجود دارد فناوری Transfer Jet آن است که به کاربر اجازه می‌دهد تا به صورت وایرلس به انتقال داده‌ها از یک دستگاه دیگر به لپ‌تاپ بپردازد. البته آن دستگاه دیگر که می‌تواند دوربین گوشی موبایل یا هر چیز دیگری باشد نیز باید به این فناوری مجهز باشد، که دوربین‌های سونی کم‌کم دارند به این فناوری بسیار عالی مجهز می‌شوند.

این لپ‌تاپ از پردازنده بهره می‌برد. همچنین مجهز به امکانات دیگری مانند حافظه‌ رم شش گیگابایتی، تجهیز به ویندوز ۷ و هارد دیسک ۶۴۰GB است.

این لپ‌تاپ با قیمت یک میلیون و ۶۷۰ هزار تا یک میلیون و ۶۹۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.