واردات شرکت‌های قانونی باید افزایش یابد

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: با تعرفه شش درصدی واردات گوشی تلفن همراه، فعالان قانونی و شرکت‌های رسمی باید با افزایش واردات سهم بازار را به خود اختصاص دهند. ابراهیم درستی با بیان این مطلب اظهار کرد: واردات گسترده قانونی و غیرقانونی گوشی‌های ارزان‌قیمت باعث شده تا ۷۵ درصد از سهم بازار توسط این نوع گوشی‌ها تامین شود.

وی افزود: نمایندگان رسمی برای از آن خود کردن سهم بیشتر بازار باید به واردات گسترده در این زمینه بپردازند. وی افزود: با شرایط فعلی بازار تلفن همراه، تعرفه ۶ درصدی و مبارزه نهادهای دولتی با قاچاقچیان گوشی تلفن همراه نمایندگان فعال رسمی باید برای از آن خود کردن سهم بیشتر در این بازار به واردات گسترده بپردازند.

وی با اشاره به میزان سطح خرید کاربران این کالای ارتباطی گفت: گوشی‌های زیر ۲۰۰ هزار تومانی برندهایی همچون نوکیا، سونی‌اریکسون، سامسونگ و ال‌جی مورد تقاضای علاقه‌مندان این برندها قرار دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری خاطرنشان کرد: گوشی‌های ارزان قیمت و لمسی زیر ۲۰۰ هزار تومانی مورد تقاضای بیشتر مشتریان قرار دارد و به همین دلیل بازار این نوع گوشی‌ها بیش از گذشته پررونق و گرم سپری می‌شود.