تبلت آندرویدی با قابلیت‌های مختلف

بازار دیجیتال- شرکت Archos جدیدترین عضو از خانواده تبلت‌های Arnova این شرکت را به بازار معرفی کرده است.این تبلت که با مدل Arnova ۹ G۲ به بازار معرفی شده است، مبتنی بر پردازنده یک گیگاهرتزی ARM Cortex-A۸ تک‌هسته‌ای بوده و از سیستم‌عامل آندروید نسخه ۳/۲ Gingerbread هم بهره می‌برد.

نمایشگر LCD این دستگاه با اندازه ۷/۹ اینچ تصاویر را با وضوح ۷۶۸×۱۰۲۴ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد و امکان کار با پنج انگشت یک دست به صورت همزمان را دارد. ظرفیت حافظه داخلی این تبلت برابر ۸ گیگابایت است و امکان ارتقا تا ۳۲ گیگابایت با استفاده از کارت‌های حافظه microSD را هم دارد.

این تبلت ابعادی برابر ۵/۱۲×۱۸۴×۲۳۹ میلیمتر داشته و از دو اسپیکر داخلی با امکان پخش صدای استریو هم بهره می‌برد. این محصول از یک دوربین در جلو به عنوان وب کم و یک دوربین با کیفیت در پشت بدنه خود بهره می‌برد که امکان فیلمبرداری HD با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل را دارد.

این تبلت ۶۳۰ گرمی امکان دسترسی کاربرانش را به بیش از ۲۵۰ هزار برنامه کاربردی آندروید فراهم می‌آورد و فرمت‌های رایج مانند mp۳، WAV، APE، OGG، FLAC، JPEG، BMP، GIF و PNG را هم پشتیبانی می‌کند.

این تبلت مبتنی بر Wi-Fi بوده و از بلوتوث، حسگر G، میکروفن و پورت استاندارد ۵/۳ میلیمتری بهره می‌برد. این دستگاه به تازگی با قیمت ۲۴۹ یورو و ابتدا به بازار آلمان عرضه شده است. این شرکت اعلام کرده است که این تبلت به زودی به به بازار کشورهای دیگر هم عرضه می‌شود.