لپ‌تاپ‌های باریک و با قابلیت

بازار دیجیتال- شرکت HP که مدتی پیش درباره خروجش از تجارت کامپیوترهای شخصی صحبت می‌کرد، اما گویا به این نتیجه رسید که با این کار باید از سود قابل توجهی چشم‌پوشی کند و درست به همین دلیل هم بود که تصمیمش را عوض کرد. حالا این شرکت برای آنکه نشان دهد در این بازار باقی مانده و مانند سال‌های گذشته حضور قدرتمندی هم در آن خواهد داشت، محصولات متنوع و جدیدی را به بازار انواع لپ‌تاپ معرفی کرده است.

مهم‌ترین محصول جدید این شرکت لپ‌تاپ‌های فوق باریک یا Ultrabookها هستند. این شرکت به تازگی جدیدترین لپ‌تاپ‌های فوق باریکش را با نام Folio در استرالیا معرفی و رونمایی کرده است. این محصول با طراحی بدنه باریک به رنگ نقره‌ای می‌تواند با پردازنده‌های Core i۳ با سرعت ۴/۱ گیگاهرتزی یا پردازنده Core i۵ با سرعت ۶/۱ گیگاهرتزی عرضه شود. هارد درایو این محصول ازنوع SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت است و از رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد. نمایشگر LCD این دستگاه با اندازه ۳/۱۳ اینچی تصاویر را با وضوح ۷۶۸×۱۳۶۶ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. باتری شش سلولی این لپ‌تاپ فوق باریک هم در هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۹ ساعت کاربرانش را همراهی کند.

صفحه کلید با نور پس زمینه، پورت USB ۲.۰، پورت HDMI، پورت USB ۳.۰ و ورودی استاندارد ۵/۳ میلیمتری از دیگر امکانات این لپ‌تاپ است. این لپ‌تاپ با ضخامت بدنه ۱۸ میلیمتری، وزنی برابر ۴/۱ کیلوگرم دارد و قرار است از روز هفتم ماه دسامبر آینده با قیمت حداقل ۹۰۰ دلار به بازار عرضه شود و به فروش عمومی برسد.

این شرکت همچنین دو مدل لپ‌تاپ جدید از سری Envy خودش را به بازار معرفی کرده است. این لپ‌تاپ هم با طراحی آلومینیومی و جالبش از کیبورد با نور پس زمینه بهره می‌برد و در دو اندازه ۶/۱۵ اینچ و ۳/۱۷ اینچ به بازار معرفی شده است. این لپ‌تاپ‌ها مبتنی بر تکنولوژی HD بوده و تصاویر را با وضوح ۷۶۸×۱۳۶۶ پیکسل برای کاربرانشان به نمایش می‌گذارند. صفحه کلید این لپ‌تاپ‌ها دارای حسگر Proximity است که در صورت نزدیک‌تر شدن کاربر به لپ‌تاپ به طور خودکار روشن می‌شود و اخطار می‌دهد. مدل ۱۵ اینچ این سری دارای پردازنده Core i۵-۲۴۳۰M بوده و از رم ۶ گیگابایتی DDR۳ و هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی بهره می‌برد. مجهز بودن به کارت گرافیک AMD Radeon، اسپیکر شش کاناله همراه با ساب ووفر و DVD Drive از دیگر امکانات این محصول است.

مدل ۱۷ اینچ این لپ‌تاپ‌ها هم دارای کارت گرافیک Full HD از AMD Radeon است که امکان نمایش تصاویر سه بعدی با فرمت ۱۲۰ هرتزی را دارد. نمایشگر این محصول با عینک‌های سه‌بعدی مبتنی بر تکنولوژی اکتیو سازگاری دارد. این لپ‌تاپ دارای Blu-ray HD Player بوده و از هارد درایو SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی و یا نسخه یک ترابایتی بوده و از رم شش گیگابایتی هم بهره می‌برد. شرکت HP اعلام کرده است که برای کریسمس امسال مدل ۱۵ اینچ را با قیمت ۱۱۰۰ دلار و مدل ۱۷ اینچ را با قیمت ۱۲۵۰ و یا ۱۵۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

لپ‌تاپ مدل Pavilion DM۴ هم محصول جدید دیگری از این شرکت برای بازار انواع لپ‌تاپ است که در واقع برای کاربران و طرفداران سیستم‌هایی با کیفیت صدای مناسب تولید شده است. این لپ‌تاپ دارای اسپیکرهای ویژه Beats شرکت Altec Lansing بوده و از یک ساب ووفر بزرگ هم بهره می‌برد. پردازنده این لپ‌تاپ از نوع Core i۳ بوده و دارای رم شش گیگابایتی و هارد درایو ۶۴۰ گیگابایتی هم هست. بدنه این لپ‌تاپ در دو رنگ مشکی و قرمز طراحی شده و قرار است از روز هجدهم ماه دسامبر با قیمت ۹۰۰ دلار به بازار عرضه شود.