پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه، سرنخ سارق اینترنتی

ایسنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری صاحب کافی‌نتی خبرداد که با ثبت اطلاعت حساب مشتریان خود از آنان سرقت می‌کرد. سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه با حضور دختری ۱۹ ساله در تاریخ ۲۰ شهریورماه سال‌جاری پرونده‌ای تحت عنوان سرقت پیش روی ماموران پلیس فتا گشوده شد، گفت: این دخترجوان اعلام کرد که در دفعات متعدد مبالغی از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

وی افزود: بنابر اظهارات شاکیه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به صورت غیرمجاز از حساب این دختر جوان برداشت شده بود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز با بیان اینکه با ثبت این شکایت ماموران پلیس فتا شناسایی سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: ماموران در تحقیقات تخصصی دریافتند سارق اینترنتی در دفعات متعدد مبالغی ناچیز در حد ۴،۸،۶ هزار تومان از حساب این فرد برداشت کرده است.

وی افزود: ماموران در بررسی فنی دریافتند شاکیه چندماه پیش از آغازسرقت‌ها برای واریز شهریه دانشگاه خود به کافی‌نتی در نزدیکی محل سکونت مراجعه کرده بود و پس از آن برداشت از حساب این دختر آغاز شد.

کاکوان با بیان اینکه ماموران در تحقیق از این کافی‌نت دریافتند که صاحب کافی‌نت سیستم «کی‌لاگر» روی کامپیوترهای کافی‌نت نصب کرده بود، گفت: با توجه به آن که صاحب کافی‌نت هرگونه دخالت در این پرونده را منکر می‌شد، اما این فرد با مجوز مقام‌قضایی بازداشت و تعدادی از کیس‌های کامپیوترهای این فرد در محل توقیف شد.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس فتای استان البرز در بررسی تخصصی و فنی از برنامه‌های نصب شده روی کیس‌های این کافی نت دریافتند که اطلاعات شخصی شاکیه و اطلاعات عابربانک وی همچون رمز دوم و...روی سیستم اصلی کافی نت ثبت شده است.

رییس پلیس فتا استان البرز افزود: ماموران در تحقیقات تخصصی دریافتند علاوه برمشخصات حساب بانکی شاکیه اطلاعات حساب ۹ تن دیگر نیز روی این سیستم‌ها ثبت شده است.