کوچک‌ترین دوربین فیلمبرداری HD دنیا

بازار دیجیتال- یک دوربین فیلمبرداری قابل حمل و کوچک به تازگی به بازار محصولات دیجیتال شخصی معرفی شده است. این دوربین محصول شرکت Sanyo بوده و با مدل Xacti DMX-HD۱۰۰۰ به بازار معرفی شده است. طبق ادعای Sanyo این دوربین کوچک‌ترین دوربین فیلمبرداری دیجیتال HD دنیا است. این عنوان اما قبل از معرفی این دوربین در اختیار دوربین فیلمبرداری مدل HDC-SD۷ شرکت Panasonic بود.دوربین DMX-HD۱۰۰۰ ابعادی برابر ۵/۵۴×۶/۱۱۲×۹۰ میلیمتر داشته و وزن آن به ۲۶۸ گرم می‌رسد.

لنز این دوربین امکان زوم اپتیکال تا ۱۰ برابر را دارد و کاربران آن قابلیت فیلمبرداری با وضوح full HD و برابر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را در اختیار دارند. این دوربین مجهز به یک نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ نقطه در اینچ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را دارد.

کوچک‌ترین دوربین فیلمبرداری با کیفیت HD دنیا دارای خروجی HDMI و پورت USB بوده و تصاویر را با فرمت MPEG-۴ ثبت و ذخیره می‌کند. این دوربین همچنین مجهز به حسگر CMOS بوده و امکان عکاسی با وضوح ۸ مگاپیکسلی را هم به کاربرانش می‌دهد. باتری این دروبین در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا ۲ ساعت را دارد.

شرکت Sanyo اعلام کرده است که این دوربین فیلمبرداری دیجیتال جدیدش را از نیمه ماه سپتامبر و ابتدا به بازار ژاپن عرضه خواهد کرد. با این حال اما هنوز قیمت عرضه جهانی این دوربین اعلام و منتشر نشده است.