ایسنا- ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان مرکزی، پسر۲۰ ساله هکری را که با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام به احضار ارواح و رمالی می‌کرد، دستگیر کردند. با مراجعه مرد میانسالی به یکی از کلانتری‌های اراک در ۱۱ تیرماه سال جاری ماموران در جریان فعالیت‌های مشکوکی قرار گرفتند.

این شهروند با بیان اینکه راننده آژانس مسافربری است به ماموران گفت که یکی از مسافرانش اقدام به فروش شارژ تلفن همراه با قیمت بسیار پایینی به او کرده است و نوع فروش کارت‌های شارژ و حالات این مسافر نشان می‌داد که این فرد به صورت نامشروع و غیرقانونی اقدام به فروش این کارت‌های شارژ می‌کند.

با توجه به نوع گزارش دریافتی مبنی بر فروش شارژ تلفن همراه، ماموران دریافتند این مسافر فروشنده شارژهای تلفن همراه از طریق هک کردن سایت فروشنده به این شارژها دست یافته است. براین اساس موضوع به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان مرکزی ارجاع داده شد و ماموران در تحقیقات اولیه با اطلاعات دریافتی از سوی راننده آژانس از طریق چهره‌نگاری، تصویر فرضی این سارق فروشنده شارژ را یافتند.

تحقیقات کارآگاهان پلیس فتای اراک برای شناسایی فروشنده کارت‌های شارژ ادامه داشت تا اینکه نامه‌ای از سوی فرماندهی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا به پلیس فتای استان مرکزی ارسال که بر اساس این نامه، فردی جوان در شهر اراک اقدام به فالگیری و رمالی از طریق اینترنت می‌کند.

کارآگاهان پلیس فتا در بررسی اطلاعات این رمال اینترنتی دریافتند که این متهم همان فروشنده کارت‌های شارژ تلفن همراه است که ماموران از تیرماه به دنبال یافتن سرنخی از ردپای وی هستند.

کارآگاهان تحقیقات فنی و پلیسی با کسب اطلاعات جدید از اقدامات این هکر وارد مرحله جدیدی شد و شناسایی این رمال اینترنتی در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت که سرانجام در اوایل آبان‌ماه ماموران پلیس فتا ضمن شناسایی مخفی‌گاه این سارق فالگیر اینترنتی وی را دستگیر کردند.

ماموران پلیس فتا در بازرسی از مخفی‌گاه این فرد یک دستگاه رایانه و کلیه ابزار ذخیره اطلاعات و ادوات مربوط به هک سایت‌های اینترنتی را کشف کردند.

این متهم متولد سال ۷۰ دارای دیپلم کامپیوتر بوده و تاکنون ۲۰۰ سایت داخلی را هک کرده است و با راه‌اندازی ۶ سایت فروش کارت شارژ تلفن همراه اقدام به سرقت کارت‌های شارژ الکترونیکی کرده است.