طبق آخرین زمان‌بندی اعلام شده، عرضه سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه در کرج از اواسط آذرماه سال جاری آغاز می‌شود. حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این مطلب اظهار کرد: عرضه این سیم‌کارت‌ها برای مشترکان تهرانی از اواخر آذرماه یا اوایل دی‌ماه آغاز می‌شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در تهران درباره سایت‌ها، مشکلاتی در این رابطه برای اپراتور سوم تلفن همراه وجود دارد. با توجه به اینکه اپراتور سوم تلفن همراه نسبت به زمان بهره‌برداری از شبکه خود در تهران، مورد پرسش فراوان از جانب اصحاب رسانه بوده است، روابط عمومی این اپراتور توضیح داد که عمده‌ترین دلیل تاخیر در بهره‌برداری از شبکه این اپراتور در تهران، دشواری کسب مجوزهای مربوطه از شهرداری تهران است.اپراتور سوم تلفن همراه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «چنانچه این مشکل استمرار داشته باشد، با توجه به مشکلاتی که در توسعه شبکه وجود خواهد داشت، امکان تعیین زمان دقیقی برای بهره‌برداری از شبکه اپراتور سوم در تهران وجود ندارد. البته اخیرا قول‌هایی مبنی بر مساعدت از طرف «شرکت ارتباط مشترک شهر» داده شده است. این اپراتور اعلام کرد: همان‌طور که بارها توسط مقامات مسوول در این پروژه عنوان شده است، بخشی از مشکلات راه‌اندازی این پروژه در خارج از چارچوب و سازمان پروژه بوده و در حیطه اختیارات تصمیم‌گیران این اپراتور قرار ندارد. امیدواریم با رفع این مشکلات و همکاری سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط و به‌خصوص همکاری بیش از پیش مجموعه شهرداری تهران، شاهد به ثمر نشستن تلاش شبانه‌روزی همکاران‌مان در پروژه عظیم اپراتور سوم موبایل کشور باشیم و طعم شیرین بهره‌برداری از این پروژه ملی نصیب همگان شود.

ایرانسل سرویس‌های جدیدش را در تله‌کام معرفی می‌کند

محصولات و خدمات جدید ایرانسل همزمان با دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی تله‌کام رونمایی می‌شوند.

روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد: این شرکت در سالن دو هزار متری شماره ۲۷ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و پنج غرفه باز در محوطه نمایشگاهی، میزبان بازدید‌کنندگان دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تله‌کام خواهد بود. در تله‌کام ۲۰۱۱، ایرانسل از یک سالن اختصاصی جهت ارائه‌ خدمات و محصولات خود برخوردار است و در سالن ایرانسل، علاوه بر برنامه‌های ویژه و ارائه‌ محصولات و خدمات قبلی، چندین محصول و سرویس جدید نیز برای اولین‌بار به بازار ارتباطات کشور معرفی و عرضه خواهد شد. نمایشگاه بین‌المللی ایران تله‌کام، بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه و رویداد فن‌آوری مخابراتی و ارتباطی ایران، برای چهارمین سال متوالی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در سالن اختصاصی ایرانسل و برای نخستین‌بار، اتاق رسانه با امکانات لازم برای پذیرش اصحاب رسانه، تامین محتوای خبری خام، گفت‌وگوی اختصاصی و همچنین امکانات ارتباطی لازم برای ارسال خبر تدارک دیده شده است. نمایشگاه بین‌المللی ایران تله‌کام۲۰۱۱، از ۲۴ تا ۲۷ آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تلفن همراه، عامل دستگیری سارق فراموشکار شد

سارق حرفه‌ای که در مدت کوتاهی به ده‌ها خانه دستبرد زده بود در آخرین سرقت بدشانسی آورد و با جا گذاشتن گوشی تلفن همراهش در محل سرقت، پلیس را به مخفیگاهش کشاند. به گزارش خراسان، اواخر مهرماه مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از سرقت کیف دستی همسرش از داخل خودرو خبر داد. زمانی که ماموران به محل وقوع حادثه رسیدند با شیشه شکسته خودروی شاکی روبه رو شدند. این مرد درباره اتفاقی که رخ داده بود به پلیس گفت: «ساعتی قبل همراه خانواده‌ام به پارک آمدیم تا تفریح کنیم. هنگام پیاده شدن همسرم کیف دستی‌اش را داخل خودرو گذاشت تا راحت‌تر باشد، اما بعد از چند ساعت وقتی قصد داشتیم به خانه برگردیم فهمیدم سارقان شیشه خودروام را شکسته و کیف همسرم را سرقت کرده‌اند.» با ثبت اظهارات این مرد تلاش‌های پلیس برای شناسایی سارقان آغاز شد، اما ساعتی بعد این مرد بار دیگر با پلیس تماس گرفت و این بار از دستبرد به خانه‌اش خبر داد.

او در این باره گفت: «بعد از سرقت کیف همسرم چند ساعت طول کشید تا به خانه رفتم، اما وقتی جلوی در خانه رسیدم با در نیمه باز روبه رو شدم. من که به موضوع مشکوک شده بودم با احتیاط وارد خانه شدم و از به هم ریختگی اتاق‌ها فهمیدم دزد به خانه‌ام زده است.» به دنبال این خبر گروهی از ماموران پلیس آگاهی برای بررسی این ماجرا به محل وقوع حادثه در حوالی میدان انقلاب رفتند.

بررسی اظهارات شاکی نشان می داد که سارقان در مدت زمان کوتاهی توانسته‌اند وسایل با ارزش موجود در خانه شاکی را سرقت کنند. در جریان تجسس‌های پلیس معلوم شد سارقان با استفاده از کلید وارد خانه مالباخته شده‌اند، چرا که هیچ آثاری مبنی بر تخریب قفل در وجود نداشت. در شرایطی که ماموران در حال ثبت جزئیات صحنه سرقت بودند در گوشه‌ای از آنجا یک دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد که متعلق به هیچ یک از اعضای خانواده نبود. این فرضیه مطرح شد که یکی از سارقان هنگام سرقت، گوشی تلفن همراهش را جا گذاشته است. این موضوع سرنخ خوبی برای برملا شدن راز این سرقت بود. به این ترتیب ادامه تحقیقات کارآگاهان را به مخفیگاه یک سارق سابقه‌دار به نام رشید کشاند و به دستگیری او منجر شد.