لپ‌تاپ جدید و باقابلیت دل

بازار دیجیتال- مدل L۵۰۲X-Touch از لپ‌تاپ‌های جدید و باقابلیت DELL از سری XPS است. این لپ‌تاپ در سه اندازه ‌۱۴، ۱۵ و ۱۷ اینچی ساخته شده‌اند و دارای کانفیگ‌هایی با پردازنده Core i۵ و Core i۷ هستند. نقطه‌ قوت این لپ‌تاپ در کیفیت بالای ساخت، امکانات سخت‌افزاری قدرتمند (که البته در کانفیگ‌های مختلف با توجه به قیمت متفاوت است، ولی در کل همگی قدرتمند هستند) و کارت گرافیکی قدرتمند با ظرفیت بالا به همراه نمایشگر باکیفیت است که آن را برای گرافیست‌ها، طراحان و افرادی که به بازی‌های سنگین (از لحاظ گرافیک) کامپیوتری علاقه دارند، بسیار مناسب می‌سازد.

درضمن این نوت‌بوک مجهز به اسپیکرهای با کیفیتJBL هستند که صدای کاملا بلند ‌و بسیار باکیفیتی را به ارمغان می‌آورد.

لپ‌تاپ مذکور دارای کلیدهای بزرگی است. نمایشگر براق این دستگاه با رزولوشن ۷۶۸ × ۱۳۶۶ پیکسل، تصاویری با کیفیت را ارائه می‌دهد، حتی در زاویه‌ ۴۵ درجه‌ افقی نسبت به خط عمود هم رنگ‌ها بسیار روشن و با کیفیت هستند. این نوت‌بوک نمایشگر یا فرستنده‌۳D ندارد، این لپ‌تاپ به کمک کارت گرافیکی قدرتمند، نرم‌افزار Nvidia's ۳DTV Play و پورت HDMI توانایی اتصال به تلویزیون‌های ۳D و پخش سه‌بعدی بر روی آنها را نیز دارد. اگر می‌خواهید از این ویژگی بیشترین استفاده را ببرید بهتر است این لپ‌تاپ را به Blu-Ray Drive مجهز کنید تا بتواند فیلم‌های سه بعدی Blu-Ray را مستقیما بر روی تلوزیون‌های سه بعدی پخش کنید.

این نوت‌بوک همچنین از نظر پورت‌ها بسیار غنی است. یک کارت خوان ۹ کاره در قسمت جلوی آن وجود دارد. در سمت راست نیز پورت‌های هدفون، میکروفون،S/PDIF Connector و یک پورت eSATA که با USB مشترک است قرار دارد. در قسمت پشت دستگاه نیز می‌توانیم شاهد پورت‌های HDMI, Ethernet, Mini Display، شیار Kensington Lock و پورت USB ۳.۰ باشیم . در سمت چپ نیز یک پورت USB ۳.۰دیگر نیز وجود دارد. تجهیز به یک وب کم دو مگاپیسکلی از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. این لپ‌تاپ علاوه بر پردازنده‌ قدرتمند، گرافیک بسیار قدرتمندی هم دارد که در کانفیگ‌های مختلف از ۱GB تا ۲GB موجود است و تا ۴GB هم قابل ارتقا است. کارت گرافیک مدل Nvidia GeForce GT۴۳۵M است که البته در بعضی کانفیگ‌های دیگر ۴۲۰M هم یافت می‌شود. این کارت گرافیک بسیار قدرتمند است. حافظه RAM هم در کانفیگ‌های مختلف از ۴GB تا ۶GB است و قابلیت ارتقا تا ۱۶GB را نیز دارد. پس اگر به دنبال یک لپ‌تاپ همه کاره با قیمت مناسب می‌گردید که برای انجام کارهای سنگین گرافیکی، پردازشی و بازی‌های گرافیکی مناسب باشد

Dell XPS جدید گزینه بسیار مناسبی برای شما است. اگر به دنبال مدل پرتابل‌تر هستید، بهتر است مدل ۱۴ اینچی و اگر به دنبال جایگزینی برای رایانه دسک‌تاپ خانگی خود هستید بهتر است مدل ۱۷ اینچی را انتخاب کنید. البته مدل ۱۵ اینچی برای هر دوی آنها عملکرد خوبی دارد. این لپ‌تاپ با قیمتی حدود یک میلیون و ۵۴۰هزارتومان تا یک میلیون و ۵۹۰هزار تومان با ضمانت دیجی کالا به بازار داخلی عرضه شده است.