زوکربرگ به دنبال نخبگان دانشگاهی برای استخدام در فیس‌بوک

بازار دیجیتال- مارک زوکربرگ در سال ۲۰۰۴ وقتی شبکه اجتماعی فیس بوک را راه‌اندازی کرد که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود. او حالا برای اولین بار بعد از فارغ التحصیلی‌اش به هاروارد برگشته تا دانشجویان ممتاز این دانشگاه را در شبکه اجتماعی پر طرفدارش به کار بگیرد. او در واقع به دنبال این است که دانشجویان ممتاز این دانشگاه را در مشاغل مورد نیاز شرکتش استخدام کرده و عده‌ای دیگر از آنها را برای گذراندن دوره کارآموزی به فیس بوک ببرد.

او اگرچه هرگز تحصیلاتش را در این دانشگاه تکمیل نکرد، اما حالا برای ملاقات با بیش از ۲۰۰ دانشجوی ممتاز به این دانشگاه آمده است. علاوه بر هاروارد، زوکربرگ سری هم به دانشگاه تکنولوژی MIT زد تا از بهترین‌های این دانشگاه هم برای شرکتش کارمند استخدام کند. زوکربرگ ۲۷ ساله در این مورد می‌گوید: «من امروز با عده‌ای از دانشجویان ممتاز دانشگاه هاروارد و MIT ملاقات کردم؛ کسانی که ممکن است نوآوران فردای فیس‌بوک باشند.

مارک زوکربرگ تنها مرد بزرگ دنیای تکنولوژی نیست که تحصیلاتش در دانشگاه را تکمیل نکرد؛ استیو جابز و بیل گیتس هم هرگز از دانشگاه‌های Reed College و هاروارد فارغ‌التحصیل نشدند.