فن جدید کولر مستر به بازار آمد

بازار دیجیتال- یکی از فن‌های جدید سری هایپر کولر مستر به نام Hyper ۲۱۲ EVO پس از طرح‌های موفق سری محصولات همین خانواده یعنی Hyper ۲۱۲ و Hyper ۲۱۲ Plus مجدد توسط کولر مستر توسعه و بهینه‌تر از قبل ارائه شده است. Hyper ۲۱۲ EVO از هر نوع سوکتی که تا به امروز برای پردازنده‌ها معرفی شده است پشتیبانی می‌کند که در این بین می‌توان به سوکت‌های LGA۱۳۶۶/۱۱۵۶/۱۱۵۵/۷۷۵ برای پردازنده‌های اینتل و سوکت‌هایAM۳+/AM۳/AM۲+/AM۲ برای پردازنده‌های AMD اشاره کرد.

این امر به راحتی با استفاده از اتصال‌دهنده و براکت‌های Hyper ۲۱۲ EVO، قابل نصب روی تمامی این سوکت‌ها است.

در Hyper ۲۱۲ EVO از ۴ عدد لوله انتقال حرارت با طراحی و فناوری انحصاری کولر مستر به نام CDC استفاده شده است که در این فناوری، لوله‌های انتقال حرارت با ورود به پایه اتصال به صورت یک سطح تخت و پیوسته به هم با سطح پردازنده در ارتباط هستند. این وضعیت لوله‌های انتقال حرارت را شبیه به مخزن بخار می‌کند و مستقیما گرما را از سطح پردازنده با همراهی و کمک پره‌های هیت سینک آلومینیومی و فن‌های متصل به خارج منتقل کرده و خنک‌کنندگی را افزایش می‌دهد که نسبت به مدل‌هایی که لوله‌های انتقال حرارت با فاصله از یکدیگر در سطح پایه قرار دارند، موثرتر و خنک‌تر است.

از دیگر خصوصیات Hyper ۲۱۲ EVO می‌توان به فن ۱۲۰ میلی‌متری به کار گرفته شده باپره‌های موجی اشاره کرد که شدت جریان هوایی برابر ۲۴/۹ - ۸۲/۹ CFM را با سرعت قابل تغییر از ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دور دردقیقه ایجاد می‌کند.

عملکرد بالا، فعالیت ساکت، کیفیت بالای خمیر سیلیکون، قابلیت اتصال فن دوم با وجود براکت مربوطه و در نهایت قیمت مناسب، امتیاز ۸ از ۱۰ را برای Hyper ۲۱۲ EVO کولر مستر از طرف لابراتوار xsreviews.co.uk به ارمغان آورده است. این فن و کلیه محصولات کولر مستر توسط دریا کامپیوتر در بازار ایران عرضه و گارانتی می‌شود.