بازار کامپیوتر در انتظار ثبات قیمت ارز

بازار دیجیتال- با وجود کاهش ۵ تا ۱۰ تومانی قیمت دلار آزاد طی روز گذشته، بازار خرید و فروش کامپیوتر بیش از روزهای قبل دستخوش رکود شد. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی دو روز گذشته از میزان مراجعه به بازار در حد قابل توجهی کاسته شده است و حتی آن تعدادی که برای بررسی قیمت‌ها و... به بازار مراجعه می‌کردند از مراجعه به بازار خودداری می‌کنند.

محسن بهنامی، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: از اوایل هفته گذشته تا پایان روز چهارشنبه بازار با وجود کاهش شدید عرضه و تقاضا شاهد حضور مراجعین بود. ولی از روز پنج‌شنبه بازار به شدت سوت و کور شده است. وی همچنین به کاهش موجودی در بازار اشاره کرد و گفت: به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز، میزان عرضه به بازار به شدت کاهش یافته است.

مهدی محمودیان، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با اشاره به این موضوع که میزان عرضه کالاها به بازار کامپیوتر به شدت کاهش یافته است، گفت: طی مدت اخیر با توجه به نوسانات غیرقابل پیش‌بینی نرخ ارز، برخی از واردکنندگان سفارش‌های خود را لغو کرده‌اند و به این ترتیب میزان عرضه کالا، به ویژه مدل‌های جدید به بازار به شدت کاهش یافته است.

به گفته این فعال بازار، به نظر نمی‌رسد وضعیت بازار تا یک ماه آینده تغییری کند؛ زیرا واردکنندگان و عرضه‌کنندگان بازار کامپیوتر نمی‌توانند به شرایط بازار و روند قیمت ارز اعتماد کنند و تا قیمت دلار ثابت نشود وضعیت بازار به همین منوال باقی خواهد ماند.

یکی دیگر از فعالان بازار هم در این باره گفت: کاهش عرضه کالا به دلیل بروز سیل تایلند بر رشد قیمت‌ها به دلیل نوسانات ارزی دامن زده است و در بازار کامپیوتر به دلایل مختلفی شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. وی افزود: در چنین شرایطی حتی افرادی که نیاز فوری و جدی به قطعه یا کالا دارند از خرید خودداری می‌کنند؛ زیرا می‌دانند که قیمت‌ها در بازار کاملا غیرمنطقی است. ضمن اینکه موجودی هم در بازار به شدت کم است.