کامپیوترهای چند منظوره برای حرفه‌ای‌ها

بازار دیجیتال- در حالی که بازار کامپیوترهای چند منظوره در سال ۲۰۱۱ و به خصوص در ماه‌های اخیر رونق زیادی پیدا کرده است، شرکت‌های مختلف محصولات جدیدشان در این زمینه را به بازار معرفی می‌کنند تا سهمی از این بازار پررونق و سودآور را در اختیار بگیرند. شرکت Acer هم یکی از این تولیدکنندگان است که محصولات متفاوتی را به این بازار معرفی و عرضه کرده است. این شرکت به تازگی دو مدل جدید از کامپیوترهای چند منظوره‌اش را با نام‌های Z۲۶۲۰G و Z۲۶۱۰G به بازار معرفی کرده است.

به گفته مسوولان Acer، کامپیوترهای سری Z این شرکت بیشتر با هدف سرگرمی طراحی و تولید شده‌اند. هر کدام از این کامپیوترها دارای یک نمایشگر باریک با اندازه ۲۰ اینچ هستند که برای کارهای تجاری و خانگی هم مناسب خواهند بود.

مدل Z۲۶۲۰G دارای پردازنده چهار هسته‌ای Core i۵-۲۴۰۰s شرکت Intel بوده که با سرعت ۵/۲ گیگاهرتزی کار می‌کند و از کارت گرافیک مدل GeForce GT ۵۲۰Mشرکت NVIDIA هم بهره می‌برد. این کامپیوتر چند منظوره با قیمت پایه از ۸۵۰ دلار به بالا به بازار عرضه خواهد شد. هر دوی این کامپیوترهای چند منظوره از مشخصاتی مشابه و یکسان بهره می‌برند و تنها نوع پردازنده آنها با یکدیگر متفاوت است.

مدل Z۲۶۱۰G این شرکت هم از پردازنده دو هسته‌ای Pentium G۶۲۰ شرکت Intel بهره می‌برد که با سرعت ۶/۲ گیگاهرتزی کار می‌کند. کارت گرافیکی این مدل هم محصولی از شرکت Intel است. این دستگاه هم با قیمت پایه از ۶۵۰ دلار روانه بازار خواهند شد.نمایشگر این کامپیوترهای چند منظوره تصاویر را با وضوح ۹۰۰×۱۶۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. رم این کامپیوترها از نوع DDR۳ با ظرفیت ۴ گیگابایت است که امکان ارتقا تا ۸ گیگابایت را هم دارد. این در حالی است که این کامپیوترها از دو اسلات کارت حافظه هم بهره می‌برند. هارددیسک این دستگاه‌ها از نوع SATA با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی بوده و اپتیکال درایو آنها هم از نوع SuperMulti است. هر دوی این مدل‌ها مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۷ هستند.

شرکت Acer اعلام کرده است که هر دوی این کامپیوترهای شخصی جدیدش را ابتدا به بازار ایالات متحده آمریکا و سپس به بازار کشورهای دیگر هم عرضه می‌کند. با این همه اما این شرکت هنوز اطلاعاتی را درباره زمان دقیق عرضه این دو محصول جدیدش به بازار اعلام و منتشر نکرده است.