رونمایی از گوشی انعطاف‌پذیر نوکیا در لندن

گوشی Kinetic نوکیا در همایش Nokia World ۲۰۱۱ لندن رونمایی شد.

با پیچ دادن این گوشی به سمت جلو می‌توان فایل‌ها را مرور کرد و عمل پیچ دادن، سرعت را کنترل می‌کند. هرچه بیشتر این گوشی پیچانده شود سریع‌تر می‌توان آن را مرور کرد و اگر زیاد دور شدید خیلی راحت گوشی را به آرامی پیچ دهید تا به فایل یا مخاطبی که به دنبالش هستید دسترسی پیدا کنید. همچنین برای اجرا می‌توان گوشی را خم کرد یا آیتمی را در منو باز کرد. اگر این گوشی زنگ زد، می‌توان به راحتی آن را کنار گوش برده و با فشار دادن آن به تماس پاسخ داد.

تاپانی طراح این گوشی در این باره گفت: «این چیزی فراتر از صفحه‌لمسی است، اما هیچ تصمیمی برای جایگزین کردن آن وجود ندارد. این یک مولتی‌مدل است. مواردی وجود دارد که صفحه‌لمسی‌ها برترند، اما گاهی اوقات صفحه‌لمسی‌ها کار نمی‌کنند؛ مثل وقتی که در زمستان شما دستکش دارید.»

وی افزود: بنابراین، Kinetic یک قابلیت پیچ دادن، فشار دادن و خم کردن هم برای بزرگنمایی انگشتی در صفحه‌نمایش لمسی اضافه دارد. تاپانی تصریح کرد: «شما حتی می‌توانید برای آن تنظیمات امنیتی خاصی انجام دهید. به طوری که گوشی شما تنها زمانی کار می‌کند که شما آن را به دست بگیرید. در واقع شیوه در دست گرفتن توسط شما رمز عبور شما می شود.»

کاربردهای چنین دستگاه‌هایی نامحدود است. خیلی راحت می‌توان این دستگاه‌ها را در انحنای داشبورد ماشین گذاشت و با نبود کلید در این دستگاه‌ها به راحتی می‌توان آنها را ضدآب ساخت.