یک دستگاه دیجیتال جیبی با امکانات متنوع

بازار دیجیتال- این روزها به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی به یک پدیده رایج و همه‌گیر تبدیل شده است. درست به همین دلیل هم هست که بازار دستگاه‌های دیجیتال شخصی با امکانات ویژه برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و تصاویر در ماه‌های اخیر حسابی داغ شده است. شرکتی به نام M۳ به تازگی یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال شخصی و قابل حمل را به بازار معرفی کرده است که انتظار می‌رود مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرد.

این دوربین که با مدل CP۴۵ به بازار معرفی شده، در واقع یک دوربین فیلمبرداری مجهز به ویدئو پروژکتور است که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این محصول جدید انتخاب مناسبی برای کاربرانی است که به دنبال ثبت لحظات در مکان‌ها و شرایط مختلف و به اشتراک‌گذاری آنها در کمترین زمان ممکن هستند. این محصول جالب قابلیت عکاسی، فیلمبرداری و پخش تصاویر از طریق ویدئو پروژکتور را داده و با وزنی ۱۵۰ گرم، ابعادی برابر ۹/۴×۲۴×۹/۰ اینچ دارد.

این دوربین مبتنی بر باتری قابل شارژی است که در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا ۵/۱ ساعت را به کاربرانش می‌دهد. این کمپانی مدعی است که این زمان برای گرفتن بیش از ۱۰۰۰ عکس یا ۲۵ دقیقه فیلمبرداری کافی است. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش است و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۲ گیگابایت می‌رسد. با این حال اما کاربران این محصول امکان ارتقای حافظه آن را تا ۳۲ گیگابایت از طریق کارت‌های حافظه microSD در اختیار دارند.این دوربین جیبی و کوچک مجهز به پورت‌های miniUSB، AV، Composite RCA، HDMI و یک خروجی صوتی است و از یک اسپیکر داخلی مونو هم بهره می‌برد. قسمت ویدئو پروژکتور این دستگاه قابلیت پخش تصاویر با شدت روشنایی ۲۰ انسی لومن را داشته و می‌تواند تصاویر را روی پرده با اندازه‌ای بزرگ‌تر از ۶۵ اینچ نمایش بدهد. این در حالی است که این ویدئو پروژکتور امکان پخش تصاویر روی سقف، دیوار یا حتی یک تی شرت را هم به کاربرانش می‌دهد.

کلیدهای کاربردی این دستگاه روی قسمت جلویی بدنه آن و به صورت لمسی تعبیه شده‌اند و کار با آنها برای کاربران مختلف راحت و ساده است. این محصول جدید با دستگاه‌هایی مانند کامپیوترهای Apple، انواع لپ‌تاپ‌ها، DVD Playerها و کنسول‌های بازی کامپیوتری هم سازگار می‌شود.

شرکت M۳ اعلام کرده است که دوربین جدید CP۴۵ را به زودی با قیمت ۳۰۰ پوند ابتدا به بازار انگلستان عرضه می‌کند. این شرکت اما اعلام کرده است که این دوربین جالبش را در کریسمس به بازار کشورهای دیگر هم عرضه می‌کند.