نمایشگر سه‌بعدی با 57 پروژکتور داخلی

بسیاری از کارشناسان معتقدند که تلویزیون‌های سه‌بعدی هنوز تکنولوژی تکامل یافته‌ای ندارند و با تلویزیون‌های سه بعدی فعلی نمی‌توان تصاویر را از زاویه کناری مشاهده کرد.

ژ همچنین قیمت این تلویزیون‌ها نسبتا زیاد بوده و مشاهده تصاویر سه بعدی با آنها برای مدت طولانی باعث سردرد و سرگیجه می‌شود. شرکت JVC اما به تازگی یک نمایشگر Full HD به بازار معرفی کرده است که یک نمایشگر سه بعدی بی‌نیاز از عینک در سایز ۲۰۰ اینچ است و کاربران می‌توانند تصاویر سه بعدی را از زاویه‌های مختلف به خوبی تماشا کنند.

شرکت NTC با همکاریJVC Kenwood این نمایشگر Full HD بزرگ را تولید کرده‌اند. این نمایشگر دیواری، تصویر را توسط ۵۷ ویدئو پروژکتور HD تولید می‌کند.

شاید استفاده از ۵۷ پروژکتور برای نمایش تصاویر سه‌بعدی در نمایشگر ۲۰۰ اینچی کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما جالب است بدانید که هر پروژکتور یک تصویر مجزا از پروژکتور دیگر را با زاویه دید متفاوت نمایش می‌دهد.

نتیجه حاصل از نمایش ۵۷ تصویر HD پروژکتورها روی یکدیگر، یک تصویر سه بعدی بی نیاز از عینک است که شما می‌توانید تصویر آن را از زوایای مختلف، با جزئیات متفاوت مشاهده کنید. در واقع با استفاده از این نمایشگر اگر زاویه خود را نسبت به صفحه تغییر دهید، می‌توانید فیلم را از زاویه متفاوتی مشاهده کنید و بر اساس اتفاقی که در حال رخ دادن است، می‌توانید زاویه خود را تغییر دهید تا کلیه جزئیات را مشاهده کنید.

هرچه تعداد پروژکتورهای این نمایشگر کمتر باشند، زاویه دید آن هم کمتر می‌شود. ضبط تصاویر سه‌بعدی برای نمایش با این تکنولوژی ساده نبوده و نیاز به تعداد زیادی دوربین دارد.

شرکت JVC اعلام کرده است که تهیه این نمایشگر برای منازل در حال حاضر ممکن نیست، ولی تجربه استفاده از این نمایشگر نشان می‌دهد که تلویزیون‌های سه بعدی فعلی راه زیادی را باید طی کنند تا لذت مشاهده تصاویر سه بعدی واقعی را به کاربر منتقل کنند.