از حافظه‌های فلش تا دستگاه‌های ضبط صدا

بازار دیجیتال- حدود یک ماه است که از سال تحصیلی جدید می‌گذرد و چنین موضوعی تاثیراتی در بازار کامپیوتر و دیجیتال گذاشته است. به گفته فعالان بازار، با وجودی که به دلیل نوسانات شدید ارزی، بازار خرید و فروش کامپیوتر و تجهیزات دیجیتالی روزهای نه چندان پررونقی را سپری می‌کند، ولی میزان تقاضا برای برخی از کالاها طی یک ماه اخیر افزایش یافته است.

به گفته مسعود حیدری، یکی از فعالان بازار،طی یکی دوماه گذشته، علاوه بر نوت بوک و نت‌بوک‌های ارزان قیمت که قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان دارند، بازار خرید و فروش کالاهایی نظیر انواع هدفون، نرم‌افزارهای آموزشی و کمک آموزشی، انواع تبلت با قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، انواع حافظه‌های فلش و هارددیسک‌های اکسترنال و... گرمتر از سابق شده است.

همچنین بازار دستگاه‌های mp۳ و mp۴ player و همچنین دستگاه‌های ضبط و پخش صدا یا همان ریکوردرهای معروف این روزها گرمتر از سابق است.

به گفته فعالان بازار، هر سال با آغاز سال تحصیلی، بازار خرید و فروش این کالاها گرم و پررونق می‌شود.

محمدصائدی، یکی از فعالان بازار با اشاره به این موضوع که در حال حاضر دستگاه‌های mp۳ player با ظرفیت‌های ۸ گیگابایت فروش بالایی دارند گفت، برندهای اپل، کریتیو و سونی جزو پرفروش‌های بازار این کالا هستند.

وی همچنین در مورد افزایش تقاضا برای انواع حافظه فلش گفت، با توجه به این موضوع که بیشتر محتواهای درسی کامپیوتری شده اند، وسایل انتقال و نگهداری اطلاعات کاربرد فراوانی نزد دانشجویان و دانش‌آموزان یافته‌اند، به طوری که هر سال با آغاز فصل تحصیلی، بازار خرید و فروش انواع حافظه فلش به ویژه نمونه‌های ۴ و ۸ گیگابایتی پررونق می‌شود.