رشد تقاضا برای سینماهای خانگی و تلویزیون‌های LED

بازار دیجیتال- بازار خرید و فروش سینمای خانگی، دستگاه‌های پخش‌کننده فیلم و دستگاه‌هایی نظیرHD MEDIYA PLAYER این روزها گرم و پررونق‌تر از سابق شده است. به گفته فعالان بازار، طی مدت اخیر، با توجه به این موضوع که فصل سفرهای تابستانی به اتمام رسیده است و مدل‌های جدید هم کم و بیش وارد بازار شده‌اند، میزان تقاضا برای دستگاه‌های صوتی و تصویری به ویژه سیستم‌های سینمای خانگی و پخش‌کننده‌های فیلم نظیر دی وی دی پلیر و... افزایش یافته است. البته فعالان بازار به این نکته اشاره داشته‌اند که بیشترین میزان تقاضا برای محصولات صوتی و تصویری طی یک ماه گذشته مربوط به کالاهای قدیمی بوده است و محصولات جدید که قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر دارند، بازار چندان پررونقی ندارند.

علی اصغری، یکی از فعالان بازار با اشاره به این موضوع که با بازگشایی فصل درس و مدرسه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان به سراغ نرم‌افزارهای کمک آموزشی می‌روند، گفت: به همین دلیل بازار خرید و فروش دستگاه‌های پخش کننده فیلم و همچنین سیستم‌های سینمای خانگی گرم شده است.

محمد سهیلی، یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری بیان کرد: ثبات قیمت‌ها و عرضه کالاها با هدایای ضمن خرید باعث شده است تا به‌رغم نوسانات شدید ارزی بازار خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری دچار رکود نشود.

سامان عجمی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این باره می‌گوید: از تابستان گذشته تا کنون بازار خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری رونق گرفته است؛ ولی این رونق باب میل عرضه‌کنندگان و نمایندگی‌های فروش نبوده است؛ چرا که طی این مدت اکثر خریداران به سراغ تلویزیون‌های LED معمولی یا LCDها رفته و کمتر کسی از نمونه‌های سه‌بعدی یا اسمارت تی‌وی‌ها که تبلیغات زیادی برای آنها از جانب شرکت‌های عرضه کننده شده بود، رفت.

به گفته فعالان بازار، طی مدت اخیر، روند قیمت‌ها در مورد نمونه‌های LED معمولی و LCD ثابت و در مورد نمونه‌های سه‌بعدی تقریبا رو به کاهش بوده است تا به این ترتیب خریداران به استفاده و خرید نمونه‌های سه بعدی متمایل شوند.

روزبه صمدی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید: به نظر می‌رسد با توجه به الزام استفاده از عینک سه‌بعدی، بازار تلویزیون‌های سه‌بعدی رشد چندانی در بازار ما نداشته باشد؛ چرا که در کشور ما اکثر خانواده‌ها جمعیت زیادی دارند و حتما باید چند عینک گران‌قیمت دیگر توسط خریدار تلویزیون خریداری شود تا همه اعضای خانواده بتوانند تصویر سه‌بعدی ببینند.

به همین دلیل خرید چنین تلویزیون‌هایی برای کاربران صرفه چندانی ندارد.