اسکنر کوچک و جمع و جور از کانن

بازار دیجیتال- مدل LiDE ۱۱۰ از اسکنرهای سبک وزن و پرفروش کانن در بازار داخلی است.

این دستگاه، یک اسکنر سبک وزن و جمع و جور است که از یک کابل USB برای تغذیه و انتقال داده‌ها استفاده می‌کند. این دستگاه به عنوان یکی از اسکنرهای کم مصرف معرفی شده است که می‌توان آن را به راحتی با یک لپ‌تاپ استفاده کرد. کانن LiDE ۱۱۰ اولین محصول از سری LiDE اسکنرهای کانن است که پس از آن نیز LiDE ۲۱۰ و LiDE۷۰۰F به بازار عرضه شده‌اند. LiDE ۱۱۰ و LiDE۲۱۰ از نظر فناوری شباهت‌های زیادی دارند و LiDE۷۰۰ با توجه به قیمت آن فناوری‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

این دستگاه توانمندی اسکن با رزولوشن اپتیکال ۲۴۰۰×۸۰۰ نقطه در اینچ و رزولوشن دیجیتال ۱۹۲۰۰×۱۹۲۰۰ نقطه در اینچ را دارد. شما می‌توانید به صورت دستی به رزولوشن‌های بالاتر نیز برسید، البته این خیلی توصیه نمی‌شود و بیشتر برای اسکن عکس‌هایی با کیفیت بالا و استفاده در قطع بزرگ به کار می‌آید. سرعت اسکن این اسکنر نیز نسبتا بالا است. این اسکنر یک صفحه سیاه و سفید را در ۶/۵ ثانیه و یک صفحه رنگی را در ۹/۱۶ ثانیه اسکن می‌کند. اسکنر Canon LiDE ۱۱۰ توانایی اسکن کردن نگاتیو mm ۳۵ را ندارد.

این دستگاه همچنین به یک پایه نگهدارنده مجهز است که می‌توان از آن به صورت عمودی استفاده کرد. اگر شما از مشکل کمبود فضا رنج می‌برید و به اسکن کردن نگاتیو هم احتیاجی ندارید LiDE ۱۱۰ اسکنر خوبی برای شما است. این اسکنر دارای چهار دکمه ShortCut یا میانبر است که شامل دکمه‌های PDF، COPY، PHOTO و E-Mail است. بنابراین هرکدام از این امور را می‌توانید به آسانی و فقط با فشردن یک دکمه انجام دهید.

به طور کلی سرعت عمل بالا، جمع‌وجور بودن و استفاده از کابل USB به عنوان رابط منبع تغذیه از رایانه، کیفیت بالای اسکن‌های ارائه شده، مجهز بودن به مودهای خودکار برای اسکن کردن سریع، بهره‌مندی از چهار دکمه میانبر PDF، COPY، PHOTO و E-Mail از ویژگی‌های مثبت و عدم توانایی در اسکن کردن نگاتیو mm۳۵ از نقاط ضعف این اسکنر است.

این اسکنر با قیمتی حدود ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان به بازار داخلی عرضه شده است.