دنیس ریچی پدر زبان برنامه نویسی سی و همین طور یکی از طراحان و خالقان سیستم عامل متن باز یونیکس در سن ۷۰ سالگی درگذشت. به گزارش ای ویک، دنیس ریچی همچنین ریزپردازنده ۴۰۰۴ شرکت اینتل را در سال ۱۹۷۱ به بازار معرفی کرده و سبب انقلابی در دنیای پردازنده‌‌های رایانه ای شده بود. ابداع زبان برنامه نویسی سی توسط او به تسهیل نگارش برنامه‌‌های رایانه‌ای مدرن کمک شایانی کرد.

مرگ او پس از یک دوره ابتلای طولانی به بیماری رخ داد. وی که مدت زیادی از عمر خود را به کار و فعالیت در آزمایشگاه‌‌های بل اختصاص داده بود رویکرد قابل تحسینی در زمینه طراحی سیستم داشت.

وی خود گفته بود مهم ترین چیزی که برای من اهمیت دارد، طراحی نرم‌افزارهایی است که افراد نخبه هم بتوانند از کار کردن با آنها لذت ببرند. دنیس ریچی در سال‌‌های اخیر همکاری گسترده‌ای با شرکت آلکاتل - لوسنت داشت و جئونگ کیم رییس آزمایشگاه‌‌های این شرکت در مورد او گفته است: وی مردی بی‌نظیر بوده است. دنیس ریچی در ۹ سپتامبر سال ۱۹۴۱ در محله برونکس ویل شهر نیویورک متولد شد. وی در اواسط دهه ۷۰ وقتی دید زبان‌‌های برنامه‌نویسی موجود برنامه‌‌ها را برای اجرای محدود به محصولات و سیستم‌‌های خاصی می‌کنند و امکان اجرای یک برنامه روی همه رایانه‌‌ها به سادگی وجود ندارد، زبان برنامه نویسی سی را اختراع کرد.

سازگاری با سخت افزارهای مختلف اجرای این زبان را بر روی رایانه‌‌های مختلف به سادگی ممکن می‌کرد و همین مساله برنامه‌نویسی و طراحی نرم‌افزار را یک گام اساسی به جلو برد.