ندا لهردی- شرکت‌ها معمولا هر قدر بزرگ با گستره فعالیت‌ها و خدمات وسیع‌تر باشند، تاثیرگذاری بیشتری هم دارند.

شرکت‌های تکنولوژی شناخته شده جهان هم از این روند مستثنا نیستند. درست به همین دلیل هم هست که فعالیت‌های شرکت‌های تکنولوژی در زمینه نوآوری و ابداعات جدید همراه با نفوذ آنها به حوزه‌های مالی و تجاری می‌تواند موفقیت‌های مختلف را برای آنها به همراه بیاورد. این همان موضوعی است که کارشناسان موسسات تحلیل مالی و بازرگانی مانند
A ،American B،Banker, Bank Technology News SourceMedia و IDC Financial Insights هر سال آنها را بررسی کرده و در نهایت فهرستی از برترین شرکت‌های تکنولوژی در سرویس‌ها و خدمات مالی و تجاری را اعلام و منتشر می‌کنند. این موسسات تحلیل و تحقیقاتی برای هشتمین سال متوالی اقدام به بررسی و انتشار این فهرست کرده‌اند. فهرست برترین شرکت‌های تکنولوژی از نظر خدمات مالی در واقع شامل شرکت‌هایی است که اقدام به عرضه محصولات و خدمات متنوع برای صنایع مختلف می‌کنند.
در این میان درآمد این شرکت‌ها از منبع محصولات و خدمات مالی و تجاری آنها یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که می‌تواند میزان فعالیت‌ها و موفقیت‌های آنها در این زمینه را مشخص کند. این بخش از درآمد شرکت‌ها اغلب در حدود یک سوم درآمد کل آنهاست. ۲۱ شرکت از این فهرست ۲۵ تایی توانسته‌اند با ارائه خدمات و سرویس‌های مالی مناسب به بانک‌ها آنها را از خطر ورشکستگی در سال ۲۰۱۰ نجات بدهند و این نشانه امیدوارکننده‌ای خواهد بود. در میان شرکت‌های تکنولوژی شرکت بزرگ IBM حالا برای هشتمین سال متوالی همچنان در صدر این فهرست قرار دارد. علاوه بر این، چهار شرکت اول این فهرست جایگاه‌شان را از سال میلادی گذشته تا حالا حفظ کرده‌اند.