دو گوشی جدید از نوکیا

نوکیا دو گوشی C۲-۰۵ و X۲-۰۵ را به طور رسمی معرفی کرد. دو گوشی جدید کاربری راحتی دارند. دسترسی آسان به سرویس پیام‌رسانی نوکیا با ایمیل و پیام فوری، پخش‌کننده موسیقی، رادیو اف‌ام با ضبط رادیویی از دیگر امکانات این دو گوشی هستند. نوکیا C۲-۰۵ یک گوشی کشویی و رنگی، با صفحه‌نمایش ۲ اینچ با کیفیت QVGA است و می‌تواند ۶۵ هزار رنگ را نمایش دهد. ۶۴ مگابایت حافظه داخلی که برای این گوشی در نظر گرفته شده با کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت ارتقا پیدا می‌کند و کاربر می‌تواند مجموعه بزرگی از موسیقی را همراه خود داشته باشد و با استفاده از پورت ۵/۳ میلی‌متری به قطعات موسیقی مورد علاقه گوش دهد.

نوکیا C۲-۰۵ تا ۴ ساعت مکالمه مداوم و ۲۰ روز استندبای را پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری سری ۴۰ نوکیا و دوربین VGA و رادیو FM نیز امکاناتی هستند که این گوشی از آنها بهره‌مند است.

نوکیا X۲-۰۵ با ظاهری ساده شبیه گوشی‌های اخیر سری X نوکیا، از صفحه‌نمایش ۲/۲ اینچ QVGA با پشتیبانی از ۶۵ هزار رنگ برخوردار است. قابلیتی که نوکیا X۲-۰۵ را از دیگر گوشی‌ها متمایز می‌کند، بلندگویی با قدرت ۱۰۶ فون است که صدایی بلند هنگام پخش موسیقی فراهم می‌کند.

نوکیا X۲-۰۵ نیز مانند C۲-۰۵ از دوربین VGA، حافظه داخلی ۶۴ مگابایت قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت، پورت ۵/۳ میلی‌متری صوتی و رادیو FM برخوردار است. علاوه بر این، نوکیا X۲-۰۵ از رابط کاربری سری ۴۰ پشتیبانی می‌کند و تا ۴ ساعت مکالمه مداوم و ۲۵ روز استندبای را فراهم می‌کند.

نوکیا C۲-۰۵ در ترکیب رنگ‌های دودی، آبی و صورتی با مشکی و نوکیا X۲-۰۵ در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سفید و قرمز روشن عرضه می‌شود. هر دو گوشی در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۱ به بازار جهان عرضه می‌شوند.