موبنا- دست اندرکاران حوزه بازار تلفن همراه از واردات گسترده غیرقانونی انواع هدست بلوتوث در سطح کشور خبر داد.واردات گسترده غیرقانونی و افزایش عرضه انواع هندزفری و هدست بلوتوث‌های تقلبی با قیمت ارزان باعث شده تا بیشتر مشتریان به خرید این کالاهای متفرقه بپردازند. مدیرفروش شرکت نامداران ارتباطات همراه در این باره گفت: افزایش واردات غیرقانونی هدست بلوتوث‌های تقلبی تلفن همراه باعث کاهش تقاضا برای کالاهای گارانتی دار در سطح بازار شده است.

«حسین حیدری» افزود: در سال گذشته حدود ۹۵ درصد از سهم بازار هندزفری و هدست بلوتوث ها گارانتی‌دار بود که در حال حاضر این رقم با افت ۱۵ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در صورت عدم مبارزه با واردکنندگان غیرقانونی به مرور زمان شاهد افزایش سهم فعالان غیرقانونی در این حوزه

خواهیم بود.

در همین حال یکی از کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه معتقد است که بیشتر کاربران این کالای دیجیتالی و ارتباطی به خرید انواع کیف، کارت، هندز فری و کیت ضد امواج گوشی روی آورده‌اند. قاچاقچیان نیز از این فرصت سوءاستفاده کرده و این بازار پرمخاطب را هدف قرار داده‌اند.

این کارشناس بازار با توصیه به مشتریان این کالای ارتباطی برای خرید هدست بلوتوث‌های اصلی و رسمی در بازار گفت: هدست بلوتوث هایی که با هولوگرام و با گارانتی اصلی و به صورت قانونی وارد بازار می‌شود، دارای استانداردهای لازم جهت کاهش تشعشعات گوشی است از این رو به تمامی مشتریان پیشنهاد می‌شود برای حفظ سلامتی خود به خرید نمونه‌های اصلی این کالا بپردازند.