بازار دیجیتال- در بازار رم هم مانند سایر قطعات کامپیوتری، رقابت تنگاتنگی بین برندهای مختلف وجود دارد. البته رقابت شدید بین تعدادی از برندهای مطرح وجود دارد و سایر برندها در حاشیه بازار به فعالیت ادامه می‌دهند.

البته رم از قطعاتی است که بازار آن همیشه خدا گرم و پررونق است، حتی اگر به دلایلی چون نوسانات ارزی دچار افت و خیزهایی از جهت قیمت شود. به هر حال در بازار این کالا برندهایی نظیرK،Kingston kingmax ، Geil،PATRIOT ،APACER ، ADATA و... وجود دارند که بنابر اعلام فعالان بازار برندهای KINGMAX و KINGSTON بیشترین سهم فروش را در بازار داخلی به خود اختصاص داده‌اند.
محمد نعمتی، یکی از فعالان بازار قطعات کامپیوتری با بیان این مطلب که بازار رم طی مدت اخیر روزهای گرم‌تری را نسبت به قبل سپری می‌کند گفت: با توجه به فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بسیاری از دانشجویان و حتی موسسات آموزشی به فکر ارتقای سیستم‌های خود افتاده‌اند که این موضوع تاثیر زیادی روی بازار رم گذاشته است.
وی در مورد رده بندی برندها در بازار رم هم گفت، برند KINGSTON از برندهای شناخته شده و مطرح در بازار است که می‌توان گفت محبوب‌ترین برند رم در بازار است. پس از این برند هم KINGMAX و پس از آن ADATA فروش بالایی دارد. نصرتی، یکی دیگر از فعالان بازار هم KINGSTON،KINGMAX ،GEIL و ADATA را از برندهای پرفروش در بازار رم معرفی کرد.
سهیلی یکی دیگر از فعالان بازار هم در این مورد می‌گوید، KINGSTON همچنان در صدر پرفروش‌های بازار رم قرار دارد. البته طی مدتی KINGMAX از لحاظ میزان تقاضا به این برند نزدیک شده بود، ولی نتوانست جایگاه KINGSTON را در بازار تغییر دهد. به گفته وی، پس از این برندها هم Patriot، Geil، Apacer، Adata و... جزو پرفروش‌های بازار هستند.
فعالان بازار با اشاره به این موضوع که در بازار رم هم مانند سایر کالاها شاهد عرضه نمونه‌های قاچاق و بدون گارانتی هستیم گفتند، در زمینه رم ارائه خدمات پس از فروش مناسب بسیار اهمیت دارد. به گفته آنها در حال حاضر رم‌های سری DDR۳ در بازار مخاطبان زیادی یافته‌اند اما نمونه‌های DDR۲ هم همچنان از تقاضای بالایی در بازار برخوردارند.
همچنین بر اساس گزارش باشگاه فعالان ای سی تی، برند کینگ استون با کسب 9/21 درصد از سهم محبوبیت بازار در راس محبوب‌های بازار قرار دارد.این درحالی است که در نظرسنجی که در هفته سوم اسفند ماه سال 89 انجام شد سهم محبوبیت این برند در بازار رم 1/21 درصد بود.پس از کینگ استون، برند کینگ مکس 9/18 درصد از سهم محبوبیت بازار رم را در اختیار قرار داده است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که برند patriot طی مدت اخیر رشد خوبی در بازار داشته است، چراکه این برند در حال حاضر 2/18 درصد از سهم محبوبیت بازار رم را در اختیار دارد. این درحالی است که طی بررسی انجام شده در هفته سوم اسفند ماه سال 1389، شاخص محبوبیت این برند در بازار 1/8 درصد بوده است.
برند GEIL هم با کسب ۹/۱۱ درصد از شاخص محبوبیت بازار رم در رتبه چهارم برندهای محبوب بازار رم ایستاده است.این برند در نظرسنجی اسفند ماه سال ۸۹ تنها ۵/۷ درصد از سهم محبوبیت بازار را در اختیار داشت.پس از این برند نیز APACER در رده پنجم برندهای محبوب بازار رم ایستاده است. سهم محبوبیت این برند در بازار رم ۳/۱۰ درصد است.
این درحالی است که در نظرسنجی انجام شده در اسفند گذشته سهم محبوبیت این برند تنها 7/5 درصد بوده است. رتبه ششم هم به برند CORSAIR تعلق دارد. این برند با کسب 4/8 درصد از سهم محبوبیت بازار رم توانسته است نسبت به اسفند سال گذشته محبوبیت بیشتری در بازار رم کسب کند، چرا که بر اساس نظرسنجی انجام شده در اسفند سال گذشته سهم محبوبیت این برند در بازار رم 1/2 درصد بوده است.