به احتمال زیاد تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش می‌یابد

خبرگزاری مهر- رییس شورای ملی رقابت از ادامه بررسی قیمت‌گذاری نرخ مکالمات تلفن ثابت خبر داد و تاکید کرد که پس از نهایی شدن این دستورالعمل، نرخ مکالمات تلفنی پس از ۷ سال تغییر خواهد یافت، اما... بعید به نظر می‌رسد که ارزان‌تر شود.موضوع تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت که حدود ۷ سال است بدون تغییر مانده از سال گذشته مطرح شده و طی آن شرکت مخابرات ایران درصدد تغییر این تعرفه‌ها با توجه به زمان و مکان برای مشترکان تلفن ثابت و موبایل است که از آن به عادلانه کردن تعرفه‌های مخابراتی نام می‌برد.

جمشید پژویان در مورد جزئیات آخرین جلسه شورای رقابت که روز یکشنبه و برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد نرخ‌های مخابراتی برگزار شد از ادامه بررسی نرخ‌های مخابراتی طی هفته آینده خبر داد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه هرچه سریعتر باید فرمول دستورالعمل این تعرفه‌گذاری و پاسخ به پیشنهاد ارائه شده از سوی شرکت مخابرات ایران قطعی شود خاطرنشان کرد: مطالعات دراین زمینه ادامه دارد و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

پژویان در مورد دلایل طولانی شدن زمان اعلام نهایی قیمت‌های مخابراتی گفت: کشور ما سابقه موارد قیمت‌گذاری براساس نظریه‌های علمی و اقتصادی نداشته و همیشه محاسبات قیمت‌گذاری سرانگشتی بوده است، اما این بار قرار است برای اولین بار نرخ‌های مخابراتی متناسب با مطالعات و فرمول‌های علمی ارائه شود که این نیاز به دقت و مطالعه بیشتری دارد.