یک تبلت با قابلیت

بازار دیجیتال- شرکت Lenovo به تازگی اعلام کرده است که تبلت جدیدش را به صورت رسمی به بازار عرضه کرده است. این تبلت که با مدل A۱ IdeaPad مدتی پیش به بازار معرفی شده بود، حالا به صورت رسمی از طریق وب سایت این شرکت به بازار عرضه شده است. این تبلت مجهز به نمایشگر ۷ اینچی بوده و مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسخه Gingerbread است. شرکت Lenovo اعلام کرده است که این محصول را با ده برنامه کاربردی از پیش نصب شده که به خصوص برای دسترسی و کار با شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارند، روانه بازار می‌کند. این تبلت در رنگ‌های متنوعی مانند مشکی، صورتی، آبی و صورتی طراحی و تولید شده است و ابعاد بدنه آن به ۵/۰×۹/۴×۷/۷ اینچ می‌رسد. تبلت ۱۵۰ گرمی Lenovo مجهز به پردازنده ARM Cortex-A۸ است که با سرعت یک گیگاهرتز کار می‌کند. رم این دستگاه هم از نوع LP DDr بوده و ظرفیت ۵۱۲ مگابایتی دارد.

نمایشگر LCD لمسی این تبلت مبتنی بر پس زمینه LED بوده و تصاویر را با وضوح ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. تبلت A۱ دارای یک دوربین ۳/۰ مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین ۳ مگاپیکسلی در قسمت پشت است و باتری آن در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا ۵ ساعت را به کاربرانش می‌دهد. ظرفیت حافظه داخلی این دستگاه برابر ۱۶ گیگابایت بوده و کاربران این دستگاه امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه micro SD در اختیار دارند.

این تبلت دارای امکان GPS بوده و از امکانات ارتباطی بلوتوث، Wi-Fi و پورت microUSB بهره می‌برد. تبلت A۱ به تازگی و با قیمت ۱۹۹ دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.