تلویزیون سه بعدی با وضوحی بهتر از HDTVها

بازار دیجیتال- شرکت Toshiba به تازگی جدیدترین محصولش را به بازار انواع تلویزیون معرفی کرده است. این تلویزیون جدید که اخیرا در نمایشگاه CEATEC در کشور ژاپن رونمایی شده، با مدل Regza ۵۵X۳ به بازار معرفی شده است. این تلویزیون نمایشگری به اندازه ۵۵ اینچ داشته و تصاویر را با وضوح مناسب ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون که در دسته تلویزیون‌های سه بعدی قرار دارد، امکان نمایش تصاویر سه بعدی با استفاده از عینک را دارد. این تلویزیون تصاویر را با کنتراست ۱ به ۵۰۰۰ و با استفاده از پردازشگر تصویر Regza Engine CEVO Duo نمایش می‌دهد. نمایشگر این تلویزیون از نوع LCD با پس زمینه LED است.

این تلویزیون جدید مجهز به دو اسپیکر داخلی با قدرت پخش ۱۰ وات برای هر کدام است که به این ترتیب قدرت پخش صدای این تلویزیون را به ۲۰ وات می‌رساند. این محصول دارای چهار پورت HDMI بوده و از دو پورت USB هم بهره می‌برد. این تلویزیون مبتنی بر تکنولوژی ۴K است که با استفاده از آن تصاویر را تا چهار برابر با کیفیت‌تر از تلویزیون‌های HDTV امروز به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل هم بسیاری از کارشناسان معتقدند که استفاده از این تلویزیون‌ها تا ۴ یا ۵ سال آینده در بازار رایج می‌شوند.

شرکت Toshiba اعلام کرده است که این تلویزیون جدیدش را از ماه دسامبر آینده ابتدا به بازار ژاپن و کشورهای اروپایی و با قیمت ۱۱۷۰۰ دلار عرضه می‌کند و به فروش عمومی می‌رساند.