شبکه اپراتور سوم به کندی در حال تکمیل است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی شبکه اپراتور سوم تلفن همراه تهران و کرج طی چند هفته دیگر خبر داد و گفت: این شبکه هر چند به کندی ولی در حال تکمیل است. رضا تقی‌پور در حاشیه همایش «چشم‌انداز فناوری فضایی کشور» در جمع خبرنگاران افزود: مجریان شبکه قول داده‌اند که طی چند هفته دیگر شبکه تهران - کرج راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه اپراتور سوم مدتی است به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: برای ارائه سرویس عمومی، شبکه باید دارای سطح کیفی مورد قبول وزارت ارتباطات باشد.

تقی‌پور در مورد تاخیر در راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه گفت: این اپراتور تاکنون چهار ماه تاخیر داشته که در این مورد برابر شرایط و مقررات قید شده در پروانه با آنها برخورد خواهد شد.

وی درباره تعداد آنتن‌های تلفن همراه(BTS‌) نصب شده توسط مجریان شبکه اپراتور سوم گفت: تا کنون بیش از ۴۰۰ آنتن نصب و بسیاری از آنها راه‌اندازی شده که تک تک این آنتن‌ها باید گواهی لازم را دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره محدودیت‌های بین‌المللی ایجاد شده و تاخیر در واگذاری سیم کارت‌های اپراتور سوم در کشور گفت: تا حدودی این محدودیت‌ها روی فعالیت اپراتور سوم تاثیر داشته است.

راه‌اندازی شبکه‌ اضطراری تلفن همراه در کل کشور

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی و فعال شدن شبکه اضطراری تلفن همراه در کل کشور خبر داد.

داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، از راه‌اندازی و نهایی شدن شبکه اضطراری تلفن همراه در مواقع بحران برای کل کشور خبر داد و با بیان اینکه شبکه اضطراری در تلفن ثابت نیز آماده شده گفت: این موضوع در شبکه تلفن ثابت در چند مرحله انجام خواهد شد.

او ادامه داد: در ابتدا استان‌هایی به‌عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند که شبکه در آنها راه‌اندازی شده است و در مرحله بعد در استان‌های دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

زارعیان با بیان اینکه شبکه اضطراری در کشور برای استفاده در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: شبکه مذکور در مواقع بحران از جمله بروز بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و توفان آماده خدمت‌رسانی است.

وی افزود: شبکه اضطراری از امنیت ویژه و متفاوتی نسبت به شبکه فعلی برخوردار است و تاکنون چندین بار از این شبکه استفاده شده است.

او امنیت شبکه‌های ارتباطی اضطراری را بسیار بالا توصیف و تاکید کرد: ‌این شبکه از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است و ظرفیت این شبکه‌ها با توجه به شرایط، متغیر خواهد بود.