آشفتگی قیمت، نوسان فروش

بازار دیجیتال- در هفته‌های اخیر، قیمت‌ها دربازار کامپیوتر و به ویژه لپ‌تاپ، تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز به طور مرتب در حال تغییر بوده است و می‌توان گفت در بازار خرید و فروش کامپیوتر خبری از ثبات و نظم قیمتی نبوده است. به گفته فعالان بازار در ده روز گذشته نرخ دلار آزاد بین یک هزار و ۲۲۰ تومان و یک هزار و ۳۰۰ تومان در نوسان بوده است و این نوسانات قیمت باعث شده است فضای بازار به شدت آشفته و بی‌نظم شود.

محسن بهنامی، یکی از فعالان بازار در این مورد می‌گوید، نرخ دلار آزاد در روزهای پایانی هفته گذشته از یک هزار و ۲۴۰ تومان به یک هزار و ۲۶۰ تومان رسید که این موضوع باعث شد فعالان بازار لپ تاپ که پیش از این قیمت‌ها را در حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان کاهش داده بودند مجددا قیمت‌ها را حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان افزایش دهند و در مقابل، همچنان از افزایش قیمت‌ها خودداری کردند. این موضوع باعث چند دستگی قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ شده است.

به گفته وی در بازار روز شنبه هم قیمت دلار آزاد در حدود یک هزار و ۲۴۰ تومان بود که فعالان بازار با توجه به نوسانات دائم نرخ ارز از کاهش قیمت‌ها خودداری کردند.

محمدلطفی یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این مورد می‌گوید، در شرایط فعلی بازار روزهای سخت و پرخطری را سپری می‌کند و نمی‌توان در این فضا به راحتی و با خیال راحت فعالیت کرد. به گفته وی، سرمایه فعالان بازار در خطر است و هر اقدامی در چنین شرایطی ریسک است.

صادقیان یکی دیگر از فعالان بازار هم می‌گوید، در مدت اخیر میزان مراجعه به بازار کاهش یافته است و گویا خریداران منتظر عرضه مدل‌های جدید و ثبات قیمت‌ها هستند. وی با اشاره به این موضوع که عرضه مدل‌های جدید با تاخیر زیای همراه است گفت، به نظر می‌رسد تا زمانی که نرخ ارز متعادل نشود نه از ورود مدل‌های جدید به بازار خبری است و نه از رونق بازار.