به بهبود فضای کسب‌وکار درحوزه شبکه می‌اندیشم

آزاد معروفی، کاندیدای حوزه شبکه از گروه اتحاد ۱۵ گفت، ما سعی داریم در چارچوب اهداف گروه اتحاد ۱۵ فعالیت‌های عملیاتی خود را اجرا کنیم. به گفته وی، در بخش ویژه شبکه هم برنامه‌هایی چون ساماندهی بخشی از بازار به عنوان شبکه با تبدیل تعرفه خدمات و مشاوره به فهرست بها و ...، ارائه پیشنهاد راهکارهایی برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق و تقلبی و پیگیری آن ،حضور در کمیسیون‌های تخصصی در زمینه‌های مسائل کار و نیروی کار، گمرکات، دارایی، استاندارد و...، برقراری تعامل و همیاری با شهرداری و وزارت مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی برای گسترش و رشد بازار را داریم.

وی افزود: همچنین پیشنهاد‌هایی در زمینه حداقل نمودن تنگناهای شدید ناشی از کمبود نقدینگی مانند وام‌های کم بهره بلندمدت و خارج کردن امور شبکه از کارهای عمرانی دولت به بودجه جاری و طلب حقمان در قراردادها و دیرکرد پرداخت‌ها ناشی از مشکلات دولت داریم.معروفی با اشاره به حمایت از حقوق اعضای صنف در تعامل با دولت گفت، تعامل با دولت به عنوان کارفرمای بزرگ با توجه به غرور و خودبینی حاکم بر مدیران آن و متاسفانه کم اهمیت جلوه دادن بخش خصوصی، ناشی از فرهنگ حاکم بر اکثر آنها حتی با وجود اهمیت موضوعی اصل ۴۴، بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن به نظر می‌رسد. خوشبختانه هیچ‌گاه بخش خصوصی در همه ابعاد و به‌خصوص صنف ما انگیزه خود را از دست نداده و راهکار‌های مختلف و مبتکرانه‌ای یافته و اجرا کرده است.

وی افزود، معتقدم باید راهکارهایی برای ایجاد شفافیت در مناقصات، لغو و اصلاح قراردادهای یک جانبه و ترکمانچایی، لزوم به‌کارگیری پذیرش حضور متخصصین صنفی در حوزه‌ها و نهادهای مختلف حقوقی، بیمه، نیروی کار و سایر موارد تلاش کنیم. به گفته وی، انجام همه این موارد تلاش و همت بسیاری را می طلبد که نیازمند حمایت و پشتیبانی تک‌تک اعضا چه در داخل سازمان یا خارج از آن است و بدون کمک و یاری اعضا مسلما حاکمیت ما را به حساب نخواهد آورد یا حدقل دست کم خواهد گرفت.وی در خاتمه گفت، اتحاد و یکپارچگی ما و باور و اعتقاد ما به کار جمعی همه موانع را از سر راه برخواهد داشت و امید و امیال ما را برای برآورده شدن همه خواست‌های به حق صنفی‌مان با مدیریت نو و برخاسته از صنف را تحقق خواهد بخشید.