بازار دیجیتال- اپل قرار بود دیروز بعد از ظهر آیفون 5 را معرفی کند، چون تا پیش از انتشار روزنامه از کنفرانس اپل خبری نداشتیم، اخبار و اطلاعات مربوط به تازه‌های اپل را جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌خوانید:

همکاری با اسپرینت
وال استریت جورنال روزگذشته در خبری اعلام کرده که شرکت مخابراتی اسپرینت قصد خرید ۳۰ میلیون دستگاه از آیفون را طی چهارسال آینده دارد که ارزش این قرارداد را اگر بر اساس قیمت فعلی آیفون ۶۵۵ دلار حساب کنیم بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار برای اسپرینت آب می‌خورد.
اگر چنین اتفاقی بیفتد این شرکت به حاکمیت AT & T بر محصولات اپل در آمریکا خاتمه می‌دهد.
iOS ۵


نسخه جدید سیستم‌عامل اپل که قبلا در کنفرانس برنامه‌نویسان اپل معرفی شده احتمالا چیز چندان جدیدی برای علاقه‌مندان نخواهد داشت جز آنکه نسخه اصلی آن قابل دانلود و نصب روی گوشی‌های آیفون و آی پد و آی‌پاد خواهد شد.
اپل پیش‌تر در آن کنفرانس گفته بود که این سیستم عامل بیش از ۲۰۰ امکان جدید را به داشته‌های قبلی خواهد افزود. نسخه بتای این سیستم عامل طی این مدت از طریق سایت برنامه‌نویسان اپل قابل نصب روی گوشی‌های آیفون بود و از طریق احتمالا بسیاری با آن آشنا هستند. اپل گفته بود سیستم عامل جدید در پاییز آماده عرضه عمومی خواهد بود، اما احتمالا تا ده اکتبر اجازه دانلود به کاربران فعلی آیفون داده نخواهد شد.
اپل در کنار فیس بوک؟


همچنین شایعاتی در مورد اعلام همکاری بین اپل و فیس‌بوک منتشر شده است. شایعاتی مثل اعلام نرم افزار فیس بوک برای آی پد یا امکان نوعی ارتباط درون سیستمی مانند چیزی که در مورد توییتر اتفاق افتاد اما یک گزارش جدید از Businness Insider می‌گوید که هیچ‌چیزی درمورد فیس بوک گفته نخواهد شد.
iCloud
این هم امکان دیگری برای ذخیره کردن اطلاعات و همسان کردن آنها بین دستگا‌ه‌های مختلف است که اپل در کنفرانس برنامه‌نویسانش معرفی کرد و قرار شد پاییز امسال ارائه دهد. حالا اپل احتمالا این سرویس را می‌خواهد به یک سرویس پخش موسیقی تبدیل کند که بتوان موسیقی را روی دستگاه‌های مختلف دانلود و همسان کرد و گفته می‌شود اپل دنبال حق توزیع جهانی موسیقی‌ها از این طریق است تا آن را برای برنامه امروز معرفی کند.
آیفون 4 و آیفون 3GS


عکس‌های لو رفته از یک کارخانه شرکت فاکسکان (سازنده قطعات اپل) در برزیل نشان می‌دهد که اپل قصد دارد آیفون ۴ فعلی را ارتقا دهد، بنابراین می‌توان انتظار داشت اپل امروز آیفون 4Gs یا 4S را معرفی کند کاری که در مورد آیفون 3G هم انجام داد و مدل 3GS را با پردازنده بهتر به بازار ارائه کرد.
آیفون ۵
اما همه نگاه‌ها به آیفون 5 است. جایی که بر اساس یک تحقیق بیش از ۵۰ درصد از دارندگان آیفون فعلی گفته‌اند که طی ۶ ماه آینده آن را خریداری خواهند کرد. با این حال مشخص نیست واقعا آیفون 5 در کار باشد و شاید اگر بر اساس اسناد لو رفته بخواهیم صحبت کنیم اپل باید همان آیفون 4 را با ارتقاهایی چون دوربین هشت مگاپیکسلی، پردازنده A5 (که در آی پد ۲ به کار رفته) و صفحه نمایش بزرگ‌تر ارائه دهد.