علیرضا پورنقشبند، مدیرعامل شرکت نقش البرز، نامزد انتخاباتی نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و عضو پیشنهاد ۲۰ در خصوص تحلیل خود از وضعیت کسب‌وکار در حوزه فناوری اطلاعات و به طور خاص بحث سخت‌افزار و دور نمای این حوزه گفت: در حال حاضردرگیرگذراندن شرایط بسیار سختی هستیم. براساس اظهارات وی، تحریم‌های آزار دهنده در بخش آی‌تی، شرایط خاص اقتصادی جهان و رکود بسیار طولانی و نفس‌گیر، تعدد نهادها و دستگاه‌های متولی حقوق مصرف‌کننده و فشارهای روزافزون این دستگاه‌ها بر بازار و تهیه‌کنندگان و عرضه‌کنندگان کالای آی‌تی، عدم برقراری هیچ‌گونه تماس و تعامل بین این نهادها و نمایندگان صنف، کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش این بخش، نبود هیچ‌گونه حمایت سیستم بانکی و تمرکز بانک‌ها بر سوداندوزی صرف و... هریک به سهم خود حوزه فناوری اطلاعات را تحت فشار قرار داده‌اند.

وی درباره تاثیرگذاری جایگاه سازمان نظام صنفی در خصوص وضعیت بازار سخت افزار در کشور و سازوکار بازار اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل این بخش نبود حضور موثر یک نهاد حمایت‌کننده است. این خود تابع دلایل مختلف است، از یکسو احساس نشده بخش قانونگذار و اجرایی کشور عزم جدی برای شنیدن حرف فعالان این حوزه داشته باشد و به سختی تن به شنیدن این حرف‌ها داده یا اصلا نداده و تلاش‌های انجام شده پی در پی با ناکامی مواجه شده است و از سوی دیگر فعالان این حوزه به دلیل خستگی ناشی از مشکلات متعدد و پیاپی سال‌های اخیر انگیزه‌های خود را برای تلاش و رفع مشکلات از دست داده‌اند.

بسیاری از مشکلات مذکور توسط یک سازمان مردم نهاد متولی صنف قابل پیگیری و اجرا است که مصداق آن سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است. حصول یک نتیجه مثبت توسط سازمان نظام صنفی حتی اگر مختصر و کوچک باشد، می‌تواند بسیار روحیه‌بخش باشد و زمینه‌ساز موفقیت‌های بعدی خواهد بود.