مقایسه تکنولوژی FPR با سایر تکنولوژی‌های سه‌بعدی

با گذشت بیشتر از ۹ ماه از سال ۲۰۱۱ میلادی، همچنان بازار دوستداران تلویزیون‌های سه بعدی داغ است و هر روز محصولی جدیدتر در این زمینه به بازار عرضه می‌شود. ال‌جی هم مانند سایرین در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار فروش را به خود اختصاص دهد و به همین دلیل محصولات خود را بر مبنای تکنولوژی متفاوت با تکنولوژی‌های موجود به بازار عرضه کرده است که با نگاهی به این بازار به ۵ ویژگی کلیدی این محصول اشاره می‌کنیم.

تکنولوژی FPR در مقابل سه‌بعدی‌های متداول و قدیمی

با به وجود آمدن تب سه بعدی در بازار جهانی تلویزیون، همه به دنبال جدیدترین تکنولوژی‌ها برای مشاهده تصویر سه بعدی در خانه خود، با بالاترین کیفیت هستند. در حال حاضر تفاوت‌های میان سینمای سه‌بعدی ال‌جی که مجهز به تکنولوژی FPR است و دیگر مدل‌های متداول تلویزیون‌های سه‌بعدی موجود در بازار بحث داغ بازار است. برخی از کارشناسان در مقایسه با تلویزیون‌های وابسته به عینک‌های سه بعدی active-shutter، مدل‌های مجهز به تکنولوژی FPR را Passive می‌نامند، اما برخلاف عینک‌های active-shutter، عینک‌های FPR بدون باتری و سیم بوده و شما می‌توانید صفحه نمایش دستگاه را از هر زاویه مشاهده کنید و مجبور نخواهید بود که مستقیم روبه‌روی دستگاه بنشینید.

عینک‌های سه‌بعدی

نکته دیگر مربوط به عینک‌های سه‌بعدی این تلویزیون‌ها است. این عینک‌ها دارای انواع مختلف بوده و به دلیل اشتیاق افراد به تلویزیون‌های سه‌بعدی و یادگیری تفاوت میان برندهای مختلف، کاملا طبیعی است که مصرف‌کنندگان به دنبال این هستند، دستگاهی را انتخاب کنند که ظاهری زیباتر و استفاده‌ای آسان داشته باشد.با توجه به این موضوع ال‌جی با ارائه تکنولوژی FPR، عینک‌هایی سبک، شیک و با قیمتی مناسب را در اختیار کاربران قرار داده است. علاوه بر این عینک‌های passive هیچ آسیبی به چشم نرسانده و باعث خستگی نمی‌شوند. ما عینک‌های active-shutter هنگام مشاهده طولانی مدت تلویزیون باعث سرگیجه می‌شوند.

تکنولوژی هوشمند

امروزه کاربرد تلویزیون تنها برای مشاهده فیلم و تصاویر نیست و فراتر از اینهاست. تلویزیون‌های هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند که راحت و آسان به دنیای تازه‌ای از سرگرمی و اینترنت بدون نیاز به کامپیوتر دسترسی داشته باشند. همچنین تلویزیون هوشمند در هر لحظه می‌تواند تصاویر ویدئویی سه‌بعدی را با بهترین کیفیت برای شما فراهم کند و این به معنی داشتن بهترین‌های جهان در تلویزیون خانه شماست.

تجهیزات جانبی دستگاه

امروزه تلویزیون کاری بسیار بیشتر از دستگاه‌های قدیمی انجام می‌دهد. با وجود ویژگی‌های هوشمند جدید، دور از انتظار نیست که این محصولات دارای تجهیزات جدیدی باشند. بعضی از شرکت‌های تولیدکننده برای تلویزیون‌های سه بعدی خود دستگاه کنترلی با صفحه کلید QWERTY یا لمسی در نظر گرفته‌اند و برخلاف دیگر شرکت‌ها از کنترل‌های قدیمی با تعداد زیاد کلید بر روی آنها استفاده نکرده‌اند.

ال‌جی نیز تعداد کلیدهای این کنترل را تنها به ۷ عدد کاهش داده و در عین حال تمام انتظارات ما را برطرف می‌سازد. ویژگی متمایز این کنترل جادویی قابلیت اشاره و کلیک آن است. شما می‌توانید تنها با یک اشاره به صفحه تلویزیون منوی مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را اجرا کنید.

کیفیت صدای سه بعدی

برای مدت زمان طولانی صدای دالبی surround دارای تمام استانداردهای پخش یک صدا بوده است.با ظهور سیستم صوتی سینمای خانگی و به میان آمدن تلویزیون‌های سه بعدی، گفت‌وگوهایی راجع به صدای سه بعدی بر پایه استریو به وجود آمد. با استفاده از اسپیکرهای سه بعدی شما تنها صدای تیز و لرزانی از بلندگوهای راست یا چپ اطراف خود نخواهید شنید، بلکه صدایی واضح و رسا با زیر و بم مشخص خواهید داشت.